کد خبر: ۵۰۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا در تمامی گروه‌های پرخطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در کمیته بررسی مرگ مادر باردار بر واکسیناسیون آنفلوانزا در تمامی گروه‌های پرخطر قبل از شروع فصل پاییز تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر مهرام در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و گروه‌های در معرض خطر و پیگیری متخصصین زنان، کارکنان بهداشتی و پرسنلی که با آنان در تماس هستند باید در اولویت‌های اولیه برای کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار بوده و توصیه‌های لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این نکته که واکسن‌های موجود در ایران از نوع واکسن‌های با ویروس کشته‌شده است و برای مادران باردار هیچ‌گونه عواقبی ندارد، اظهار کرد: مادران با خیال راحت می‌توانند این واکسن‌ها را دریافت نمایند، درصورتی‌که مادر بارداری به آنفلوانزا مبتلا شود به علت مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری، برای مادر خطرناک بوده و ممکن است منجر به مرگ مادر شود.

مهرام در انتهای سخنان خود به پزشکان حاضر در جلسه تأکید کرد: در بیمارانی که علائم آنفلوانزا در آن‌ها دیده می‌شود بلافاصله پس از نمونه‌گیری و قبل از دریافت جواب، باید درمان را شروع کنند تا از شدت بیماری کاسته شود و به مدیران بیمارستان‌ها هم توصیه می‌شود بخش‌های ایزوله کاملاً با استانداردهای تعریف‌شده مطابقت داشته باشد و گزارش دهی‌ها با دقت صورت گیرد.

بالای پنج هزار دز واکسن آنفلوانزا تزریق‌شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در کمیته بررسی مرگ مادر باردار اعلام کرد: با شروع فصل پاییز بالای پنج هزار دز واکسن آنفلوانزا به گروه‌های پرخطر طبق دستورالعمل در استان قزوین تزریق‌شده است.

سیدسعید اسکویی اعلام کرد: در حال حاضر واکسن‌های موجود از نوع سه‌ظرفیتی است که اکثر موارد خطرناک ویروس آنفلوانزا را پوشش می‌دهد و از سال دیگر واکسن‌های چهار ظرفیتی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ اسکویی در انتها گفت: مادران باردار، کودکان زیر 5 سال، سالمندان (بالای 60 سال)، بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای (دیابت، فشارخون، بیماری تنفسی، آسم، بیماری قلبی) و بیماران پیوندی ازجمله گروه‌های پرخطر هستند که باید واکسینه شوند و افرادی که خارج از گروه‌های پرخطر بوده و مایل به واکسینه شدن هستند می‌توانند از داروخانه‌ها واکسن را تهیه‌کرده و بلافاصله آن‌ها تزریق نمایند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین