کد خبر: ۵۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

گزارش «نیوزویک» از ولنتاین ایرانیان

در سال ۲۰۱۱ میلادی دولت ایران فروش هرگونه محصول مرتبط با روز ولنتاین را ممنوع اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- نشریه امریکایی «نیوزویک» با اشاره به روز «ولنتاین» در ایران می‌نویسد جوانان ایرانی ولنتاین را جشن می‌گیرند، علیرغم آن‌که این روز از نظر قانونی در ایران ممنوع اعلام شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: «مقام‌های ایرانی می‌گویند که روز ولنتاین بخشی از یک فرهنگ بیگانه غربی است. در سال ۲۰۱۱ میلادی دولت ایران فروش هرگونه محصول مرتبط با روز ولنتاین را ممنوع اعلام کرد. با این حال، جوانان ایرانی در سرتاسر آن کشور تصمیم به جشن گرفتن این روز را دارند. شما افراد زیادی را می‌بینید که بادکنک‌های قرمز را در خیابان‌ها می‌فروشند و همین‌طور گل رز قرمز. با این حال، فروشگاه‌‎ها و مراکز خرید مجاز نیستند که محصولات روز ولنتاین را بفروشند. رستوران‌ها هم نمی‌توانند در مورد این روز سخن بگویند. آن‌هایی که می‌خواهند این شب را جشن بگیرند در خانه‌ها و مهمانی‌های خصوصی خود هستند و همچنین گزارش شده که کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها پر از مشتریان جوانی بوده‌اند که با یکدیگر به آنجا رفته و به هم تبریک گفته و هدایای‌شان را به یکدیگر داده‌اند.

گزارش «نیوزویک» از ولنتاین ایرانیان

به مدد رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های خصوصی مجازی، جوانان با یکدیگر در ارتباط هستند و روز ولنتاین را به یکدیگر تبریک می‌گویند. واقعیت آن است که فارغ از آنکه ولنتاین روزی غربی است یا خیر، جوانان ایرانی خواستار شادی و دوست داشتن هستند و می‌خواهند این موضوع را بیان کنند و جشن ولنتاین تنها بهانه‌ای برای این موضوع است. 

«نیوزویک» می‌نویسد برخی از منابع خبری گفته‌اند که نیروهای پلیس تلاش کردند تا روز ولنتاین را در ایران متوقف کنند. 

رئیس پلیس امنیت عمومی کرمان گفته بود که هرگونه ترویج و یا عرضه کالاهای مرتبط با روز ولنتاین ممنوع است. او گفته بود که فروشگاه‌های فروش لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، گل‌فروشی‌ها مورد بررسی و نظارت دقیق نیروهای پلیس قرار می‌گیرند. این مقام انتظامی گفته بود که در هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزاری تورهای غیرمجاز ممنوع است و با مجرمان به صورت قانونی برخورد می‌شود. 

نیویورک تایمز در پایان می‌نویسد روز ولنتاین از نام قدیسی مسیحی به نام ولنتین گرفته شده است که کشته شده بود. کشورهای دیگری مانند عربستان سعودی، پاکستان و اندونزی نیز جشن ولنتاین را ممنوع کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین