کد خبر: ۵۰۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

توافق رهبران آمریکا و ژاپن برای تشدید فشارها علیه کره‌شمالی

وزارت خارجه ژاپن امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهوری آمریکا توافق کردند تا فشار روی کره‌شمالی را تا زمانی که پیونگ‌یانگ برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خودش را کنار بگذارد، ادامه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده است، این دو رهبر چهارشنبه در تماسی تلفنی تایید کردند تا زمانی که کره‌شمالی با "خلع سلاح کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت" موافقت نکند، نمی‌توان هیچگونه "مذاکرات معنادار" انجام داد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پس از گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگاران گفت: انجام گفت‌وگو صرف اینکه گفت‌وگویی انجام شده باشد، بی‌معناست.

سئول می‌گوید به مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که مایل به یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای بن‌بست کره‌شمالی است، پیشنهاد شده است تا در نشستی در پیونگ‌یانگ با حضور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی شرکت کند. این دعوت از طرف خواهر کیم ابلاغ شد که هفته پیش برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی به کره‌جنوبی رفته بود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم که برای افتتاحیه المپیک در کره‌جنوبی بود، چهارشنبه گفت ایالات متحده آماده مذاکرات با پیونگ‌یانگ است اما برای چنین کاری آنها باید تسلیحات هسته‌ای خودشان را کنار بگذارند.

از سوی دیگر ژاپن از شناسایی یک نقل و انتقال کشتی به کشتی خبر داد، وزارت خارجه ژاپن می‌گوید به سازمان ملل متحد گزارش داده که این تانکر ثبت شده در کره‌شمالی به نام رایه سونگ گانگ ۱ در انتقال کالاهایی با تانکر ثبت شده با نام وان هنگ ۱۱ که در لیست تحریم‌های سازمان ملل است ، همکاری داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده است، ژاپن باید در اتحاد با جامعه بین‌المللی برای افزایش فشار بر کره‌شمالی تا بیشترین سطح ممکن تلاش کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین