کد خبر: ۵۰۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

گوانتانامو برای پذیرش زندانیان جدید آماده شده است

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: زندان گوانتانامو برای پذیرش زندانیان جدید «آماده شده» اما هنوز دستوری برای این منظور دریافت نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی، حکم سال 2009 دولت باراک اوباما برای تعطیل کردن این زندان که البته موفقیتی هم نداشت، خنثی کرد.

دریادار کرت تید، که ریاست فرماندهی جنوبی آمریکا را به عنوان حوزه ناظر بر زندان گوانتانامو به عهده دارد،‌ به قانونگذاران آمریکایی گفت: ما در حال حاضر 41 زندانی در گوانتانامو داریم اما آماده هستیم که در صورتی که به ما دستور داده شود،‌ زندانیان بیشتری پذیرش کنیم.

او ادامه داد: البته تا به امروز ما فرمان هشداری مبنی بر اینکه ممکن است زندانیان جدیدی تحت مدیریت ما قرار بگیرند دریافت نکرده‌ایم اما مسئولیت ما پذیرفتن موثر آن‌ها است.

مقام‌های ارتش آمریکا طی مدت اخیر بحثی علنی در مورد سرنوشت اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش بویژه آن‌هایی که در اختیار گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه هستند،‌ داشته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این وعده داده بود که زندان گوانتانامو را با «افراد بد» پر خواهد کرد و این که متهمان به تروریسم از سوی آمریکا به این زندان فرستاده شوند «مناسب خواهد بود». با این حال زندان گوانتانامو از سال 2008 تاکنون هیچ زندانی جدیدی نپذیرفته است.

ترامپ در ماه ژانویه در سخنرانی سالانه خود گفت: شبه نظامیان بازداشت شده داعش در بسیاری از موارد سر از گوانتانامو در خواهند آورد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین