کد خبر: ۵۰۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

قرار نیست نظام جمهوری اسلامی با رفراندوم تغییر کند

دبیرکل حزب اسلامی کار در واکنش به اظهارات سیداحمد خاتمی که گفته بود «می‌خواهند سفره اسلام و ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کند اما رؤیای ضدانقلاب در این زمینه هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و اسلام و اهل‌بیت در این کشور ماندنی است» گفت: «رفراندوم اتفاق بدی نیست که برخی بخواهند از آن مسئله‌ای علیه نظام بسازند؛ برخی آقایان گفتند می‌خواهند با رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند! خیر، اینطور نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
حسین کمالی افزود: ما اصلاح‌طلبان فکر می‌کنیم اگر اصلاحاتی در زمینه‌های مختلف صورت گیرد مردم کماکان از انقلاب و نظام دفاع خواهند کرد اما این اصلاحات لازمه ادامه و همراهی مردم با انقلاب است. هر موضوعی که ملی باشد و برای همه اهمیت داشته باشد قابل همه‌پرسی است. گاهی احساس می‌شود که در برخی مسلمات قانون اساسی برخی تردید و به‌نوعی رفتار می‌کنند تا سایرین آنها را به رفراندوم و نظرخواهی عمومی دعوت کنند.

او در حالی که تأکید کرد «نظرخواهی کردن در مراجعه به آرای عمومی نکته بسیار مثبتی است و این ظرفیتی است که قانون اساسی برای رأی و نظر مردم قائل شده و نمی‌توان در آن تردید کرد» گفت: «اما برخی اوقات ما از ظرفیت‌های قانونی موجود و آنچه می‌توانیم انجام دهیم فاصله می‌گیرم و غفلت می‌کنیم که در این حالت رجوع کردن به رفراندوم صحیح نیست.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «ظرفیت‌هایی که بر اساس قانون اساسی در اختیار رئیس‌جمهوری برای اداره کشور قرار دارد بسیار گسترده است اما متأسفانه تابه‌حال بخش عمده‌ای از این اختیارات اعمال نشده و مورداستفاده قرار نگرفته است؛ بنابراین باید اول به این مسائل توجه شود و بعد اگر موضوعاتی باقی ماند آن زمان به رفراندوم توجه کنیم.»

کمالی تأکید کرد: «اکنون ساختار اقتصادی کشور مهم‌ترین مسئله است اما به‌هیچ‌وجه نیاز به رفراندوم ندارد. این تصمیمی است که دولت و حاکمیت باید بگیرند و نیاز به نظرخواهی ندارد. همچنین درباره حقوقی که قانون اساسی از لحاظ سیاسی برای آحاد جامعه از جمله آزادی اجتماعات، احزاب و آزادی بیان تصریح کرده جزء مسائلی است که در قانون به‌صراحت آمده است و باید به مرحله اجرا گذاشته شود و نیاز به نظرخواهی ندارد.»

اعتماد آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین