کد خبر: ۵۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
روحانی در نماز جمعه حیدر آباد: ایران تامین‌کننده نفت و گاز هند خواهد بود

اگر خون بی‌گناه ریخته شود، همه ما مسئول هستیم

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم ترامپ درباره قدس اظهار داشت: ما راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان در سراسر گیتی نداریم. اگر ما مسلمانان باهم متحد بودیم رئیس‌جمهور امریکا جرات نمی‌کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صیهونیستی اعلام کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در نماز جمعه حیدرآباد هند گفت: اگر امروز در دنیای اسلام مشکل تفرقه و اختلافی می‌بینیم، نشان از آن است که به اسلام واقعی و مفهوم واقعی قرآن واقف نشده‌ایم. اینکه ما در برخی از کشورهای اسلامی خشونت یا اختلاف مشاهده می‌کنیم، نشات از آن می‌گیرد که نسل جوان‌مان را به اسلام واقعی هدایت نکرده‌ایم.

به گزارش آفتاب نیوز، وی با اشاره به تصمیم ترامپ درباره قدس اظهار داشت: اگر ما مسلمانان باهم متحد بودیم رژیم غاصب صیهونیستی جرات نمی‌کرد هر روز به حقوق مسلمانان فلسطین تجاوز کند. دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران متعقد است راهی جز وحدت و اتحاد و برادری میان مسمانان وجود ندارد. راه نجات ما این است که همه ما فرقه‌های اسلامی را به رسمیت بشناسیم. 

اهم صحبت های او از این قرار است:

* باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم به تمام مسلمانان و انسان‌ها در سراسر جهان احترام بگذاریم؛ قرآن به ما می‌گوید شما مسلمانان باید بگونه‌ای رفتار کنید که برای همه جهانیان الگو شوید. قرآن می‌گوید شما ملت مسلمان باید گواه برای جهان باشید دشمنان اسلام نمی‌خواهند ما باهم متحد باشیم اما ساختمان این مسجد به ما می‌گوید مردم این منطقه و مردم هند وایران در تمدن و علم و در برادری در کنار یکدیگر بوده‌اند.

*باید روزبه روز رابطه دو ملت ایران و هند را قوی‌تر کنیم. دولت ایران آمادگی دارد و امیدواریم دولت هند نیز اعلام آمادگی کند تا بتوانیم رفت و آمد دو ملت را از نظر ویزا آنچنان آسان کنیم تا مردم دو کشور به سرزمین یکدیگر سفر کنند. ایران اعلام می‌کند با توجه به منابع غنی نفت و گاز، تامین‌کننده نفت و گاز هند خواهد بود. ایران اعلام می‌کند از طریق بندر چابهار راه و مسیر ترانزیت برای دولت و ملت هندوستان برای آسیای مرکزی و اروپا باشد. معتقدیم ملت بزرگ ایران و هند در صنعت، معدن و تکنولوژی آنچنان در کنار هم باشند که منافع یکدیگر و منطقه را تامین کنند.

* همه ما می‌دانیم بزرگترین نعمت خدا امنیت است و باید ثبات و امنیت را در کشورهای خودمان و منطقه ایجاد کنیم. ما باید به همه ملت‌های مسلمان کمک کنیم و آماده کمک نیز هستیم. ما به ملت عراق و سوریه کمک کردیم تا از خشونت و جنگ و خون‌ریزی رهایی پیدا کنند. اگر خون یک بی‌گناه بر روی زمین ریخته شود همه ما مسئول هستیم و اگر یک نفر از مرگ نجات دهیم، انسانیت را نجات داده‌ایم.

* ما از امنیت و ثبات در هندوستان خوشحال هستیم و دوست داریم در میان مردم از هر دین و مذهب و عقیده‌ای وحدت و اتحاد و ثبات و برادری برقراری باشد. این مردم و سرزمین اگرچه دارای اعتقادات و عقاید مختلف هستند ولی معنویت برای همه ادیان و فرق در این سرزمین اهمیت دارد.

*{با اشاره به اقدام ترامپ در ایجاد محدودیت برای ورود تبعه برخی کشورها به آمریکا} ما اقدام آنهایی را که به ملت‌های مسلمان اجازه ویزا نمی‌دهند و مسلمانان را تروریست می‌خوانند محکوم می‌کنیم. همه مسلمانان در نمازشان بسم الله الرحمن الرحیم می‌گویند و در زندگی‌شان دوستی و مهربانی و الفت و اخوت است. همه دنیا بدانند ما مسلمانان مهمترین سرمایه‌مان اخلاق است. پیامبر اسلام (ص) به ما می‌گوید تنها نگاه به سجده و رکوع نکنید و تنها نماز خواندن نیست بلکه به راست‌گویی و صدق و ادای امانت نگاه کنید. پیامبر (ص) می‌گوید اسلام واقعی را در صدق و امانتداری ببینید.دیگران می‌خواهند مسلمانان را تحقیر کنند. ما مسلمانان در طول تاریخ، دارای عظمت و علم و تمدن بودیم و آینده جهان نیز از آن مسلمانان خواهد بود. ما از دید قرآن مجید معتقدیم نور اسلام و نور الهی خاموش نخواهد شد. شیعه و سنی یک هدف دارند و آن، نام بلند پیامبر (ص) در جهان است. بزرگترین وظیفه ما ایجاد مهربانی و وحدت در میان انسان‌ها است.

خبرآنلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین