کد خبر: ۵۰۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

سیدحسن نصرالله: به حفظ وجب به وجب از خاک لبنان پایبندیم

سیدحسن نصرالله عصر امروز (جمعه) در مراسمی به مناسبت گرامیداشت فرماندهان شهید حزب‌الله در حال سخنرانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ ۳۳ روزه خارج شدیم، حفظ کردیم و بعد از آن نیز مقاومت کردیم.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: به رغم این که چالش‌ها بیشتر شده، مسیر مقاومت امروز پویاتر و زنده‌تر است.

وی افزود: همه منطقه امروز در کانون نبرد نفت و گاز قرار گرفته و وارد این معرکه شده است و موضوع لبنان جدایی از کل منطقه نیست. در همین راستا رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جولان را به خود الحاق کند؛ چرا که مملو از آب و نفت و گاز است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از کاخ سفید و ترامپ و بی‌توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهره‌برداری کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حرص و طمع، شیوه و ویژگی مسئولان کاخ سفید است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند، شرم نمی‌کند.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن می‌گویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است.

وی اضافه کرد: آمریکای اشغالگر برای حفظ تفاله‌های داعش در سوریه تلاش و از اقدامات دیگران برای نابودی باقی‌مانده عناصر تروریستی جلوگیری می‌کند. تداوم حضور آمریکای اشغالگر در سوریه به وجود چاه‌های نفت و گاز در شرق فرات باز می‌گردد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: کاخ سفید با چشم نفت به عراق می‌نگرد و مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر منافعی است که می‌تواند از ثروت نفتی این کشور ببرد.

وی در ادامه گفت: نبرد بر سر نفت و گاز وجود دارد و آمریکا آن را از شرق فرات تا عراق و سپس قطر و خلیج فارس مدیریت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ثروت نفتی موجود در لبنان به مردم این کشور تعلق دارد و این پرونده هر چه سریع‌تر باید گشوده شود. ثروت نفتی لبنان باعث توسعه اقتصادی این کشور می‌شود و به همین خاطر این موضوع باید در کانون توجه و حساسیت قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: درگیری اصلی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای زمینی نیست بلکه به مرزهای دریایی مربوط می‌شود. این باید مد نظر قرار گیرد و بدان اهمیت داده شود. مسئولان و مقامات لبنانی باید هوشیار باشند و به آمریکای شیطان اجازه ندهند میان لبنانی‌ها تفرقه ایجاد کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبندیم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین