کد خبر: ۵۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

خبرهای خوب از روابط ایران و هند

مسعود کرباسیان که به هند سفر کرده می‌گوید ۱۵ سند تفاهم و همکاری با هند در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست با طرف هندی امضا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری و هیئت بلند پایه سیاسی و اقتصادی در سفر هند گفت: برنامه‌های این سفر بیشتر جنبه فرهنگی دارد و با ایرانیان مقیم حیدرآباد، مردم، علما و دانشمندان حیدرآبادی دیدار داشتیم. در زمینه اقتصادی نیز سندهای همکاری به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: از چند ماه گذشته مذاکراتی در این زمینه داشته ایم و تفاهم نامه هایی در این زمینه نهایی شده است و فردا 15 سند همکاری در بخش های مختلف میان ایران و هند فردا در دهلی نو به امضا خواهد رسید. این سندها در زمینه اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، راه و راه آهن و حوزه های دیگر موردعلاقه دو کشور است. 

کرباسیان گفته است: یکی از مهمترین سندهای همکاری که میان مقامات دو کشور امضاء خواهد شد درباره بندر چابهار و بحث ترانزیت از بندر است که می تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.

وی ادامه داده است:هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی از ایران است  و صادرات به این کشور نیز به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی با این کشور نداریم. 
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین