کد خبر: ۵۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

مایکروسافت ضعف امنیتی اسکایپ را برطرف می‌کند؟

به نظر می‌رسد قرار نیست آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی که پیام‌رسان اسکایپ را گرفتار خود کرده بود، به زودی حل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از وب سایت هکرنیوز، مدت‌هاست که بحث بر سر آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون موجود در پردازنده‌های اینتل مطرح شده است. از آن پس اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر اینکه این ضعف‌های امنیتی برروی سایر اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هم یافت می‌شوند، در فضای مجازی منتشر شده است.

هفته پیش بود که یک حفره امنیتی در پیام‌رسان اسکایپ که توسط مایکروسافت توسعه و ارائه داده شده است، کشف شد که هکرها بدین وسیله قادر خواهند بود به رایانه کاربران این پیام‌رسان نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند.

اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ که امکان تماس‌های ویدیویی و تصویری را به کاربرانش می‌دهد، نیز گرفتار یک ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری شده است و حالا گزارش‌های منتشر شده حاکی است که مایکروسافت این پیام‌رسان را به‌زودی به‌روزرسانی نخواهد کرد و بدین ترتیب نباید در آینده خیلی نزدیک منتظر حل شدن مشکل مربوطه باشیم.

البته مایکروسافت اعلام کرده است که مساله بدان معنا نیست که حفره امنیتی مذکور غیر قابل حل کردن است بلکه بدان معناست که به‌روزرسانی و حل کردن آن نیازمند برنامه‌نویسی‌های فوق پیشرفته است که به طور قطع زمان زیادی را لازم خواهد داشت. به همین خاطر است که بسیاری از متخصصان امنیتی و تحلیلگران بر این باورند که اگر مایکروسافت نسخه جدیدی از اسکایپ را ارائه دهد، بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تر بوده و نیازمند زمان کمتری است تا اینکه بخواهد صرفا ضعف امنیتی مذکور را برطرف کند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین