کد خبر: ۵۰۸۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

از بطری‌های پلاستیکی فقط یک بار استفاده کنید!

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: از بطری‌های پلاستیکی فقط یک بار استفاده کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
عزیز قال، افزود: بطری‌های آب معدنی با علامت اختصاری PET یا PETE  (شماره 1) نسبتا بی خطر بوده ولی به دلیل نفوذ باکتری‌ها به درون بطری از استفاده مجدد این بطری ها خودداری شود.

وی با اشاره به علایم اختصاری موجود در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف ظروف پلاستیکی تصریح کرد: ظروف پلاستیکی با علایم HDPE (با شماره 2) در داخل مثلث بدلیل اینکه با پلی اتیلن متراکم ساخته شده اند جزو پلاستیک‌های بی خطر بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای بازیافت هستند.

قال با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی که علامت (pvc  شماره 3) در داخل مثلث دارند غیر قابل بازیافت هستند تصریح کرد: این قبیل از مواد پلاستیکی به هیچ وجه نباید نزدیک حرارت گذاشته شوند. این موارد بخصوص در هنگام پخت غذا به وسیله گرما تحریک شده و باعث می‌شود که مواد شیمیایی درون pvc آزاد و به درون مواد غذایی در حال پخت نفوذ پیدا کرده و باعث اختلالات هورمونی شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه کیسه های نایلونی که متاسفانه در بین مردم متداول شده اند غیر قابل بازیافت هستند اظهار کرد:این کیسه ها از مواد پلی اتیلن با تراکم کم که علامت اختصاری LDPE با (شماره 4) دارند ساخته شده و جزو پلاستیک های بی خطر هستند ولی معمولا غیر بازیافت بوده به همین دلیل توصیه می شود سبد خرید و کیسه های پارچه‌ای جایگزین این کیسه‌ها شوند.

وی خاطر نشان کرد: PP (شماره 5) یک ماده پلاستیکی بسیار خوش بازیافت که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جزو پلاستیک های بی خطر بوده و از این ماده پلاستیکی معمولا در ظرف ماست و ظروف مشابه که دهانه گشادی دارند استفاده می شود .

قال ادامه داد: ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف با علامت اختصاری ps (شماره 6) دارای مواد سمی بالقوه بوده و بیشتر مواقع غیرقابل بازیافت هستند بنابراین تا جایی که امکان دارد از این ظروف استفاده نکنید.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین