کد خبر: ۵۰۸۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

رئیس‌جمهور کره جنوبی: زود است درباره نشست با پیونگ‌یانگ صحبت کرد

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار امیدواری کرد که تلاشهایش برای بهبود روابط میان کشورش با کره شمالی منجر به بهتر شدن روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ شده و نهایتا باعث آغاز مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با این حال مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی به این سوال پاسخ نداد که چه اتفاقی باید بیفتد تا او بنا به دعوت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به این کشور سفر کند.

مون هنوز به این پیشنهاد رهبر کره شمالی پاسخ نداده است. او تنها اظهار داشت دو کره باید "فضایی ایجاد کنند" تا این نشست اتفاق بیفتد.

مون جائه این به خبرنگاران در مرکز رسانه‌ای المپیک زمستانی در شهر پیونگ چانگ گفت امیدوار است که روابطی بهتر بین دو کره برقرار شده و این مساله منجر به "گفت‌وگو میان آمریکا و کره شمالی و متعاقبا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شود".

وی همچنین گفت بسیار زود است که درباره نشستی با کره شمالی به رغم دستاوردهای المپیک زمستانی صحبت کنیم.

مون افزود: امید زیادی به نشست دو کره وجود دارد ولی فکر می‌کنم خیلی زود است. ما در کره یک ضرب‌المثل داریم " به دنبال آب گرم در کنار چاه آب بودن".  

وی با این حال گفت: "المپیک صلح" لزوم برقراری ارتباط میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را نشان داد. یک توافق کلی در این راستا وجود دارد باید میان آمریکا و کره شمالی به تدریج ارتباطاتی بوجود بیاید. ما منتظر مذاکرات دو کره هستیم شاید این مذاکرات به مذاکرات میان آمریکا - واشنگتن نیز منجر شود.   

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین