کد خبر: ۵۰۹۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

هیچ مکالمه غیرعادی از خلبان هواپیمای آسمان مشاهده نشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
صدیف بدری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با حضور اعضای کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل کمیسیون جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی تشکیل و در زمینه حادثه سقوط هواپیمایی امروز ابعاد مختلف آن بررسی شد.

وی افزود: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد و تمامی این مکالمات عادی بوده که در یک لحظه این ارتباط قطع شده و هواپیما از رادار مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این هواپیما 66 سرنشین داشته که متشکل از دو نفر خلبا، دو فر امنیت پرواز، دو نفر خدمه و 60 نفر مسافر بوده و ساعت 8:05 دقیقه مسافت 105 دقیقه‌ای را از تهران به مقصد یاسوج ترک کرده و در حدود ساعت 9:30 دقیقه تمامی ارتباطات با این هواپیما قطع می‌شود.

بدری تصریح کرد: تاکنون به دلیل مه غلیط و باراش باران و برف اطلاعاتی از این هواپیما در دست نیست و لاشه این هواپیما هنوز پیدا نشده و جست‌وجوها در این زمینه ادامه دارد که ریاست مجلس نیز از کمیسیون عمران خواسته تا در مورد علت حادثه بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که لاشه هواپیما پیدا نشود نمی‌توان در مورد علت و جزئیات دقیق این حادثه اظهار نظر کرد و بررسی در این زمینه بعد از پیدا شدن لاشه هواپیما جنازه سرنشینان در جلسه‌ای انجام خواهد شد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان هواپیمایی کشور اظهار کرد:‌ عمر ناوگان هایی کشور بالا بوده و دولت و مجلس باید در زمینه نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور برنامه‌ریزی کنند تا این ناوگان نوسازی شود که در این زمینه دولت اقداماتی انجام داده است اما در حد مطلوب نیست و حتما باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین