کد خبر: ۵۰۹۳۱۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
سومین روز حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران -یاسوج

اعزام پهبادهای ارتش برای تفحص هواپیمای مفقودشده+فیلم و عکس

عملیات شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج، در سومین روز همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح روز یکشنبه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد و به دلیل شرایط جوی منطقه، بارش شدید باران و برودت هوا، عملیات تجسس با مشکلاتی روبرو شد و تلاش‌ها برای یافتن لاشه این هواپیما تاکنون نتیجه‌ای نداشت.  

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ امروز و در سومین روز این حادثه، تلاش نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر جهت جستجوی لاشه یا ردی از هواپیمای حادثه دیده ATR از ساعاتی پیش آغاز شد.

23:18** اعزام سه فروند پهباد ارتش برای تفحص هواپیمای مفقود شده

سه فروند پهپاد مهاجر ۲ متعلق به نیروی زمینی ارتش جهت جست‌وجوی هواپیمای مفقود شده عازم منطقه شدند.

سرهنگ شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش به همراه ۱۸ نفر از نیروهای مجرب این گروه با سه فروند پهباد مهاجر ۲ نوین برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده عازم منطقه شدند.

23:15** تکاوران تیپ ۶۵ به جست‌و جوی هواپیمای مفقود شده می‌روند

تکاوران تیپ ۶۵ فردا به جست‌و جوی هواپیمای مفقود شده می‌روند.

به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲ شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد.

بنا به تصمیم این قرارگاه تفحص، تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند و روز سه‌شنبه،تیم‌های تکاور تیپ ۶۵ نوهد به مناطق صعب العبور صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز خواهند کرد.

جانشین نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.

21:14** ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت  

سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت. 

 سرتیپ دوم تقی خانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت.  

وی افزود: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند.  

  19:54**وزیر راه و شهرسازی، استاندار،نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در منزل یکی از جان‌باختگان پرواز تهران-یاسوج حضور یافتند.   

 19:12**استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: درست است که فرماندار سمیرم گفته است اشیائی از هواپیمای حادثه دیده، مشاهده شده است اما نمی‌توان به صورت 100 درصد تایید کرد که این اشیاء قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده است.  احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مختصات منطقه احتمالی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شرایط ویژه‌ای دارد، بر اساس اطلاعات هواپیمایی این منطقه به طول 90 کیلومتر، عرض 15 کیلومتر و ارتفاع 4400 متری باید مورد جستجو قرار بگیرد. بنابراین عملیات جستجو در این منطقه به دلیل توپوگرافی ویژه شرایط دشواری دارد.  به گزارش ایسنا، دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات در محل حضور دارند. با وجود تلاش هلیکوپترها، پهبادها و نیروهای تخصصی زمینی برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده، هنوز نتوانستیم اثری از لاشه را پیدا کنیم. باید عکس‌های گرفته شده توسط پهبادها بررسی بیشتری شود. زیرا با توجه به شرایط بد جوی عکس‌ها وضوح کامل را ندارند و باید به صورت تخصصی بررسی بیشتر شوند. نیروهای متخصص در تلاشند 500 عکس به دست آمده را آنالیز کنند.

18:06** قطعاتی از هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است

فرماندار سمیرم گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

نصرتی  در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه اظهار کرد: قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت‌گیری هلی‌کوپترها و حرکت آنها وقفه‌ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.

17:59** ورود سازمان هوا و فضا برای رصد ماهواره‌ای محل سقوط هواپیما/از ارتش اطلاعاتی دریافت نکردیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سازمان هوا و فضا به منظور رصد ماهواره‌ای منطقه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شناسایی محل دقیق آن خبر داد.

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو در منطقه سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج اظهار کرد: با تسلیت دوباره برای این حادثه و آرزوی صبر برای بازماندگان این سانحه دردناک باید اعلام کنم که عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما همچنان در این مناطق ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها تا کنون بیش از 60 سورتی پرواز در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد برای جستجو در مناطق کوهستانی انجام شده است، گفت: در دومین روز نیز با توجه به پیدا نشدن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز تاریکی هوا و بارش شدید برف و مه آلود بودن برخی مناطق، عملیات جستجوی هوایی متوقف شد و از صبح فردا این عملیات از سر گرفته می‌شود.

17:41** فردا کوه دنا از سمت کهگیلویه و بویراحمد برای یافتن هواپیما جست‌وجو می‌شود

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: از فردا جست و جوی کوه دنا از سمت استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و با تمام توان سمت دیگر کوه که در استان کهگیلویه قرار دارد را نیز جست و جو می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

داریوش کریمی اظهار کرد: همه نقاطی که سازمان هواپیمایی در اختیار ما قرار داده، بر اساس مسائل علمی جست و جو شده است. هم چنان مکان هایی که امکان پالس موبایلی بود را نیز کامل جست و جو کردیم اما تا این لحظه هیچ چیزی پیدا نشده است.

17:17** تعدادی از خانواده های قربانیان سانحه هوایی و مردم محلی با تجمع در مقابل بخشداری دنا کوه از حادثه رخ داده ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی سریعتر برای روشن این واقعه شده‌اند.

17:16** گشت زنی کمک خلبان تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان درباره آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای تهران – یاسوج که صبح دیروز در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: امروز یک مسیر پروازی را مشخص کردیم و کمک خلبانی که همیشه خلبان این هواپیما را همراهی می‌کرد با بالگردی پرواز کردند تا مسیر هواپیما را بار دیگر جستجو کنند و این مسیر را در بال شمالی و جنوبی ارتفاعات دنا دنبال کنند.

وی با بیان اینکه با همه جستجوها هنوز اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده است، درباره لکه سیاهی که بر روی ارتفاعات دنا دیده شده بود و تصور می‌شد قسمتی از لاشه هواپیما باشد گفت: در یکی از پروازهای جستجویی لکه سیاهی را در  برف‌های ارتفاعات دنا مشاهده و تصور کرده بوند که شاید این لکه یکی از بخش‌های هواپیما باشد، اما بعد از اینکه از نزدیک با دوربین و با دقت آن قسمت را مشاهده کردیم متوجه شدیم که چنین چیزی نیست. البته متاسفانه این اظهار نظر در فضای مجازی پخش شد اما هنوز هیچ چیز مبنی بر پیدا کردن شیئی از هواپیما و یا پیکری از مسافران وجود ندارد و چیزی پیدا نکرده‌ایم.

16:58** آغاز بارندگی در منطقه سقوط هواپیما؛ از فردا/ جست‌وجوها زمینی ادامه می‌یابد

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه علی رغم همه تلاش‌ها هنوز محل سقوط هواپیما را نیافته‌ایم، گفت: بر اساس گزارش‌ها از فردا در این منطقه بارندگی رخ خواهد داد اما با وجود وضعیت نامناسب جوی و وسعت منطقه عملیات جستجو را نیروهای پیاده ادامه می‌دهند.

وی افزود: امروز هم علی رغم استفاده از پهبادها و بالگردهای مختلف و متعدد برای جستجو هنوز نتوانستیم محل سقوط هواپیما را پیدا کنیم.

16:41** ادعای یک محلی منطقه دنا مبنی بر مشاهده هواپیمای مسیر تهران

یکی از محلی‌های ساکن در منطقه دنا مدعی شده است که هواپیما را در ارتفاع کم و در حال عبور از ارتفاعات دنا مشاهده کرده است.

او خطاب به بخشدار، کوهی را نشانه گرفته و گفته برای او مشاهده حرکت هواپیما در ارتفاع کم عجیب بوده است.

او معتقد است باید منطقه مورد مشاهده‌اش مورد بررسی بیشتری بررسی شود.

او مدعی شد که حدود ساعت 8:50 دقیقه صبح روز گذشته یک هواپیما را که در ارتفاع خیلی پایین که به سمت یکی از قله های دنا به نام "نول" در حال پرواز بوده ، مشاهده کرده است.

وی ادامه داد: در آن زمان مه غلیظی در ارتفاعات وجود داشت، باران می بارید و باد به شدت باد می وزید. کمتر از 30 دقیقه بعد از مشاهداتش اخبار سانحه هوایی را شنیده است.

15:34** توضیحات آخوندی درباره جستجوی هواپیمای مفقودشده

عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه خبر سیما، درباره تازه‌ترین وضعیت عملیات جست‌وجوی هواپیمای مفقودشدۀ تهران - یاسوج توضیحاتی ارائه کرد.

15:16** شیارهای کوه به سمت سی‌سخت برای یافتن هواپیمای سانحه دیده در حال بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تمام شیارهای کوه شناسایی و جست و جو شده و هم چنان نیز شیارها در حال بررسی است.

15:55 ** بررسی عکس‌های پهبادها در ستاد بحران هواپیمای سانحه دیده

فرماندار سمیرم گفت: تمام عکس‌های هوایی دریافت شده توسط پهپادها به نقشه‌های هوایی تبدیل شده است.

14:54** تلاش‌ها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده تهران - یاسوج ادامه دارد

دکتر اورنگ ایلامی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنان تلاش‌ها در جهت جستجوی هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در مناطق احتمالی وقوع حادثه ادامه دارد. سه پرواز توسط اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه دنا به منظور جستجوی هواپیمای سقوط کرده تهران_ یاسوج انجام شده و از صبح امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

14:47** مشاهده لکه سیاه توسط بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده

معاون امداد نجات هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده از توابع پادنا لکه سیاهی پیدا کردند که شک داریم لاشه هواپیمای تهران به یاسوج باشد. هم اکنون عازم ارتفاعات به روستای بیده هستیم تا صحت و سقم این موضوع را از نزدیک بررسی کنیم.

14:31** مدیرعامل شرکت آسمان استعفا دهد

نورقلی _ نماینده مردم کردکوی و ترکمن در مجلس شرکت آسمان را دارای مشکلات مدیریتی دانست و گفت: حداقل انتظار ما این است که مدیرعامل شرکت آسمان به دلیل مشکلات مدیریتی استعفا دهد.

14:31** تحلیل کاپیتان پاکروان از سقوط پرواز تهران- یاسوج

کاپیتان حسین پاکروان - خلبان با سابقه گفت: پیش بینی بنده این است که خلبان هواپیمای تهران-یاسوج به علت طوفان و کولاک شدید و وجود ابرهای بسیار کنترل هواپیما را از دست داده و هواپیما با تکانه‌های شدید در نهایت با کوه برخورد کرده است.

۱۴:۲۱** هیچ لاشه‌ای از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده است

شرفی - مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی گفت: تاکنون هیچ لاشه‌ای از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده است.

وی افزود: اظهارنظر درباره پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه دیده فقط در حوزه هواپیمایی کشوری است.

۱۴:۱۹** گفت‌وگو با مسافر جامانده از پرواز یاسوج

یکی از متقاضیان پرواز صبح روز گذشته هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان که با بیش از ۶۰ سرنشین فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و ۵۰ دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار محو شد، افزایش غیرقانونی قیمت بلیت این پرواز را علت تاخیر در خرید بلیت و در نهایت از دست دادن این پرواز ناتمام اعلام کرد.

 ۱۴:۱۷** بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، بالگرد اورژانس کشور جهت بازدید از نقطه‌ای که گفته می‌شود لاشه هواپیما رویت شده، پرواز اضطراری کرد اما هنوز رویت تکه‌های هواپیما مورد تایید نیست.

۱۴:۰۴** یک دقیقه سکوت در بازی استقلال و الهلال

بعد از درخواست استقلالی‌ها در جلسه هماهنگی مصاف این تیم با الهلال، موافقت شد که بازی استقلال و الهلال به احترام جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج با یک دقیقه سکوت آغاز شود.

  2:17** بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، بالگرد اورژانس کشور جهت بازدید از نقطه‌ای که گفته می‌شود لاشه هواپیما رویت شده، پرواز اضطراری کرد اما هنوز رویت تکه‌های هواپیما مورد تایید نیست. 

 13:56** حضور۴۰۰ نیروی پلیس برای تسریع عملیات امداد و نجات سقوط هواپیما  

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اعزام نیروهای امدادی و ۴۰۰نیروی پلیس به منطقه جنوب شهرستان سمیرم برای پیدا کردن هواپیمای مسافربری "تهران-یاسوج" و اعمال محدودیت‌های انتظامی در این منطقه خبر داد.

13:52** احتمال دیده شدن لکه سیاه ناشی از سقوط هواپیما

طبق گفته یکی از اعضای هلال احمر، احتمالا یک لکه سیاه که می‌تواند ناشی از سقوط هواپیما باشد میان روستای نوبل و دنگزو در منطقه دنا مشاهده شده است.

پهپاد محدوده احتمالی سقوط هواپیمای تهران یاسوج را شناسایی کرد 

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نغول در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.روستای نغول در 11 کیلومتری بخشداری بیده قرار دارد. دقایقی پیش یک فروند بالگرد ویژه تجسس هوانیروز با نیروهای امدادی به روستای نغول اعزام شد. اطلاعات دریافتی از پهپاد نشان می‌دهد محل احتمالی سقوط هواپیما در این منطقه باشد.

13:43** آمادگی کانادایی‌ها برای بررسی سقوط هواپیما/ فرانسوی‌ها امشب می‌رسند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در شرایطی که هیات هفت نفره فرانسوی امشب (دوشنبه) به ایران می رسند تا ابعاد مختلف این سانحه را بررسی کنند، کانادایی‌ها نیز به عنوان سازندگان موتور هواپیما اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز به ایران کمک کنند.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از سقوط هواپیما مکاتباتی با فرانسوی‌ها برای بررسی علل ‌دقیق این حادثه وارد ایران شوند که از سوی آنها یک تیم هفت نفره نهایی شده است و امشب (دوشنبه) به ایران می رسند.

13:39** سوخت‌رسانی مورد نیاز هلیکوپترها جستجوگر هواپیمای حادثه دیده

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوخت رسانی مورد نیاز هلیکوپترهای مستقر در مکان حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج انجام شد.

لطف اله مسعودی افزود: به هموطنان و مردم کهگیلویه و بویراحمد حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج را تسلیت می‌گویم.

13:38** کشف لاشه هواپیما مورد تایید نیست/ جستجو ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اخبار مربوط به کشف لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج فعلا مورد تایید نیست و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی درباره اخبار منتشر شده در خصوص کشف لاشه هواپیمای هواپیمایی آسمان در منطقه نوقل اظهار کرد: ما الان در منطقه نوقل هستیم و جستجوها ادامه دارد. همچنان بالگردهای ما در حال پرواز هستند تا محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کنند.

13:21** خانواده قربانیان هواپیما بهت زده پای دنا به تماشا نشسته‌اند

خانواده قربانیان پای دنا بهت زده به تماشا نشسته اند، آنها نه کوهنوردند و نه قرار است کوه را فتح کنند، یک خبر ناگوار و یک سقوط آنها را به پای دنا کشانده است، هرچند هیچ کس نمی داند باید کجا را نظاره کند و کجا را بگردد، اما نگاه به دنا امروز نه تنها آرامشی نمی دهد بلکه اشک ها را جاری می کند و تن ها را می لرزاند. 

13:21** انتقاد کواکبیان از مثمر ثمر نبودن تلاش‌های گروه‌های امدادی برای یافتن لاشه هواپیمای تهران یاسوج

مصطفی کواکبیان با انتقاد از پیدا نشدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج گفت: مسئولین مصاحبه می کنند و می‌گویند که تمام تلاشمان را کردیم ولی هنوز هیچ لاشه ای پیدا نشده است.

۱۳:۰۱** آغاز نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده سرنشینان هواپیمای تهران - یاسوج  

دکتر مهرداد علی بخشی - مدیر بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از آغاز نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده مسافران هواپیمای تهران ـ یاسوج خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به تمامی سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج که روز گذشته در ارتفاعات دنا سقوط کرد از سوی سازمان پزشکی قانونی دریافت شده و ما با خانواده این افراد تماس گرفته و از آنان برای اخذ نمونه ژنتیکی دعوت خواهیم کرد.

12:38** هواپیمای سقوط کرده از ایمن‌ترین هواپیماهای برد کوتاه جهان است

وزیر راه و شهرسازی گفت که هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که روز گذشته سقوط کرده، از ایمن‌ترین هواپیماهای برد کوتاه در جهان است.

عباس آخوندی که از سوی رییس جمهور، مامور بررسی علل سقوط هواپیمای ATR۷۲ شده است، با ارائه توضیحاتی درباره عملیات یافتن هواپیمای ATR۷۲ که صبح روز گذشته ۵۰ دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار محو شده و تاکنون لاشه آن پیدا نشده است، اظهار کرد: تمام نیروهای امداد از نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه، هلال احمر و ... در حال فعالیت و عملیات جست‌وجو هستند.

12:11 ** تحلیل رئیس کمیسیون عمران از دلیل سقوط هواپیمای آسمان

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحلیل این کمیسیون ازحادثه سقوط هواپیمای آسمان گفت: براساس اطلاعات موجود فرضیه مان این است که هواپیما به طورمعمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده، مسیر را نپیموده است.

محمدرضا رضایی در حاشیه جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی خلبان هواپیما را به طور تلویحی اصلی ترین مقصر حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج دانست و افزود: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع 15 هزار پایی از روی قله دنا عبور کند چراکه ارتفاع این قله 14 هزار پا است.

اعلام اسامی پزشکانی که مسافر پرواز "یاسوج" بودند 

 دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی خود گفت: در هواپیمای تهران _ یاسوج تعدادی از همکاران پزشک و پرستار نیز حضور داشتند که برای ارائه خدمت به یاسوج می‌رفتند. دکتر شاپور یاری پور به همراه همسرشان که پرستار هستند و فرزندشان همچنین خانم فاطمه دالوندی که دانشجوی پزشکی بودند، مژگان نظری دانشجوی پزشکی، دکتر کردی که دکترای روانشناسی داشتند و استاد مهمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند، سکینه کاظمی دانشجوی پرستاری، علیرضا جامه‌ای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نرگس خوبانی و فرزندان‌شان که همسر و پسران دکتر دانشی جراح مغز و اعصاب بودند در این هواپیما حضور داشتند.  عملیات تجسس در منطقه با بالگردهای اورژانس و سایر نیروها در حال انجام است و در حال حاضر ١٠٠ نیروی اورژانس، ٤٠ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور دارند.

 آخوندی: هیچ چیزی از لاشه هواپیما سانحه دیده مشخص نیست 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ چیزی تاکنون از لاشه هواپیما سانحه دیده دیروز مشخص نیست.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور برای رسیدگی به سانحه سقوط هواپیما وارد یاسوج شده و دقایقی پیش عازم روستای بیده شهرستان سمیرم شد.  آخوندی افزود: در یک کلام بگویم که در یک ابهام کامل هستیم و هیچ چیز برای ما مشخص نیست. در مسیر تهران به یاسوج، شخصا به کابین هواپیما آمدم و همه شرایط را بر فراز کوه دنا دیدم و اکنون هم به اتفاق استاندار در حال رفتن به محل احتمالی حادثه هستم.

هواپیمای تهران - یاسوج در قله نغل سقوط نکرده است‌

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.

 رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویر احمد هم گفت: اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج در پنج نقطه پیش بینی شده نیست. پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود.


** سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر برای تجسس به منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج رسیدند.



10:28** بارش برف و باران در محدوده جستجوی لاشه هواپیما

احد وظیفه - مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در تشریح جزئیات آخرین وضعیت جوی محدوده جست و جوی لاشه هواپیما گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش بینی شده است.


10:19** 15 تیم عملیاتی از تیم کوهستان در جست و جوی هواپیمای حادثه دیده

محسن مومنی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 15 تیم عملیاتی و 75 نفر از تیم کوهستان برای جست و جو از ساعت شش صبح وارد کوه شده اند، هم چنین امروز با توجه به وضعیت هوا امکان جست و جوی هوایی از طریق بالگرد نیز فراهم خواهد شد.

10:14** ۲هلی‌کوپتر هلال احمر در جستجوی لاشه هواپیما بر فراز دنا

رییس جمعیت هلال احمر از پرواز دو هلی‌کوپتر بر فراز رشته‌های کوه‌های دنا به منظور شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج خبر داد.

9:50** بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، با توجه به شرایط نامساعد جوی و فشار زیاد باد، عملیات بالگرد اعزامی اورژانس به محل احتمالی سقوط هواپیما به کندی پیش می‌رود و باد زیاد مانع حرکت درست بالگرد شده است.

09:37** امکان یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره وجود دارد

معاون سازمان فضایی کشور گفت: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعا به ما اطلاع دهند.

مجتبی سرادقی اظهار کرد: تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، اما به ماهواره‌های برخی کشورها سفارش داده‌ایم که اگر از منطقه سقوط رد شدند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی صحیح را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که پس این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود، گفت: این امکان وجود دارد به شرطی که ماهواره‌ای از آن منطقه عبور کند به همین دلیل از کشورهای اروپایی و چین درخواست کردیم که اگر ماهواره‌هایشان چنین تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

معاون سازمان فضایی کشور گفت: این سازمان سامانه‌ای دارد که با کشورها ارتباط برقرار می‌کند به این معنا که در مواقع بحران کشورها از تصاویر یکدیگر استفاده می‌کنند.

سرادقی در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد بحران استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان با شما در ارتباط هستند یا خیر؟ گفت: این ستادها در جریان فعالیت ما هستند و می‌دانند که اگر تصویری دریافت کنیم در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

09:34** اعزام 150 کوهنورد و پرواز بالگردها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده

صبح نخستین روز پس از حادثه سانحه هوایی 150 کوهنورد حرفه‌ای عازم ارتفاعات دنا شدند تا به جستجو برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده بپردازند.

نصرتی، فرماندار سمیرم در این زمینه توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات گرفته شد و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و کوهنوردان به مناطق مختلفی که احتمال میرفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، اعزام شدند اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و بارش باران وبرف و مه غلیظ و وزش شدید باد در ارتفاعات امکان جستجو به طور کامل وجود نداشت.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی در محل‌هایی که احتمال میرفت هواپیما در آن فرود آمده باشد، جستجو کردند، اما اثری یافت نشد.  امروز نیز 105 نفر در قالب 26 تیم شامل تیم‌های هلال احمر و امداد و نجات از سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که در منطقه مستقر هستند به مناطق مختلف برای جستجو اعزام شده‌اند.

نصرتی ادامه داد: تعدادی بالگرد نیز امروز با کمک هوانیروز و شرکت نفت در منطقه حضور یافته‌اند تا به جستجو بپردازند. علاوه بر آن تعدادی تریلی‌های یخچال‌دار برای انتقال پیکرهای احتمالی پیش بینی شده است.

ساعت 3:30 بامداد امروز محل احتمالی سقوط هواپیما مشخص شد و گروه‌های امدادی راهی منطقه شدند. همچنین ساعت 5 بامداد گروه‌های تخصصی امدادی به محل احتمالی حادثه اعزام شدند تا در نوار 100 کیلومتری ارتفاعات دنا به جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده، بپردازند.

همچنین نیروهای امداد هوایی برای جستجو به پرواز درآمدند. علاوه بر آن خودروهای بخش‌های مختلف از جمله نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و سپاه برای کمک‌رسانی عازم شدند. شرایط ابرناکی در ارتفاعات دنا وجود دارد اما پیش بینی شده است از مشکلات جوی در ساعات آینده کاسته شود.

09:11** ممنوعیت تردد در محور گرنه بیژن برای تسهیل در کار امدادی

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در محور گرنه بیژن برای تسهیل در کار امدادی به منظور یافتن محل وقوع برخورد هواپیمای سانحه دیده در مسیر پروازی تهران - یاسوج برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی به جز نیروهای امدادی ممنوع است.

 سرهنگ بهنام ویسی پور اظهار کرد: این تدابیر برای تسریع در امداد رسانی و عملیات جستجو اندیشیده شده است. 

وی افزود: محل حادثه از وضعیت جاده‌ای مناسبی همراه نیست و انتظار داریم مردم نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند. محدودیت‌های ترافیکی تا زمان اعلام پایان جستجو ادامه دارد و عملیات خدمات‌دهی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

09:03** آغاز عملیات تجسس در دومین روز حادثه

امروز و در دومین روز این حادثه، تلاش نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر جهت جستجوی لاشه یا ردی از هواپیمای حادثه دیده ATR از ساعاتی پیش آغاز شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، نیروهای اورژانس در قالب تیم‌های چند نفره از حدود ساعت 5 صبح به محل احتمالی سقوط هواپیما اعزام شدند.

بالگردهای اورژانس نیز از صبح امروز بر فراز رشته‌های کوه‌های دنا به پرواز درآمده‌اند، اما توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده و عملیات جستجو همچنان با مشکل روبروست.

اورژانس کشور همچنین اعلام کرد که لحظه به لحظه بر توده‌های پرفشار ارتفاعات دنا افزوده می‌شود و شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است.



منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
6
همیشه ی دلیلی واسه تاخیر رسیدگی وجود داره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
4
... مواظب خلبانهاي هوانيروز باشيد كه هليكوپترها يمان هم قابل اعتماد نيستند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
10
ببخشید ، مگر بعضی مسئولان ... همیشه نمیگویند که ما بر تمام فضای زمینی، دریایی و هوایی نه فقط ایران بلکه کل خاورمیانه را تحت اشراف عملیاتی- نظامی- امنیتی - اطلاعاتی داریم و‌کلیه تحرکات در این منطقه زیر نظر چشمان تیزبین ماست، پس چگونه است که یک هواپیمای گنده را که احتمالا جعبه سباه آن در حال ارسال سیگنال است نمی توانند بیابند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
1
6
و اين گونه ميبينيم ناتواني بشر را !!!!!

و اين همه غرور را !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
3
3
چند سال از گم شدن کشتی مالزی گذشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
4
خدايا خبر خوشي برسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
1
خداحافظ ای همنشین همیشه خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
تو را میسپارم به مینای مهتاب تو را میسپارم به اسمان دنا
اگر شب نشینم اگر شب شکسته تو را میسپارم به رویای فردا
به شب میسپارم تو را تا نسوزد به دل میسپارم تو را تا نمیرد
خداحافظ ای برگ و بار دل من خداحافظ ای سایه سار همیشه
اگر سبز رفتی اگر زرد ماندم خداحافظ ای نو بهار همیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
2
خدایا در این روزهای منتهی به عید با معجزه ای دل یک ملت را شاد کن
هر چند هر روزی که مبگذرد معجزه ای از جانب تو برای همه ما انسانهاست
خدایا فراموش نمیکنیم که قادر به انجام هر امری هستی
ای قادر مطلق امید به معجزه ای بزرگ داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین