کد خبر: ۵۰۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

چند راهکار برای رفع "آلرژی‌های فصلی"

در این مطلب به راه‌های رفع "آلرژی‌های فصلی" و کاهش عطسه‌های ناشی از آن اشاره شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
برای کاهش عطسه‌های ناشی از آلرژی و حساسیت‌های فصلی استفاده از روغن بنفشه توصیه می‌شود، روزی 2 بار، یک تا 2 قطره از روغن بنفشه را در حفره‌های بینی خود بچکانید، علاوه بر این با استفاده از همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهید، این کار موجب کاهش شدت عطسه‌ها می‌شود و در مواردی به‌طور کامل برطرف می‌شود.

پرهیز از خوردن انواع ادویه، شکلات، قهوه, غذاهای سرخ‌کردنی در فصل پاییز در رفع حساسیت‌های فصلی مهم محسوب می‌شود.

در بسیاری از حساسیت‌ها، فرد مبتلا به آلرژی از خارش گلوی خود شکایت دارد, گاهی این خارش به حدی می‌رسد که فرد را کلافه می‌کند، برای درمان این عارضه می‌توان از دمنوش زیر استفاده کرد:

حدود 5 گرم گل بنفشه و 5 گرم شکرتیغال را در 2 لیوان آب ریخته و روی حرارت ملایم بجوشانید تا یک لیوان از آن باقی بماند, دم‌نوش باقی‌مانده را صاف کرده و شب پیش از خواب خورده شود.

در افرادی که خارش گلویشان خیلی زیاد است و باعث می‌شود از برنامه‌های روزانه خود باز بمانند، توصیه شده علاوه بر شب، صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان دیگر از این دمنوش گیاهی بنوشند.

در بهبود آلرژی‌ها و حساسیت‌ها، ماءالشعیر طبی بسیار مؤثر است، می‌توان یک لیوان جوی پوست‌کنده را همراه با 10 تا 14 لیوان آب به‌آرامی بپزد تا جوها شکفته شوند، ماده حاصله را پس از کمی سرد شدن از صافی رد و آب آن را مصرف کرد.

توجه داشته باشید که ماءالشعیر طبی باید به‌طور مستمر در طول روز به‌عنوان نوشیدنی میل شده و تا یک ساعت پس از آن، آب یا خوراکی دیگری مصرف نشود.

منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین