کد خبر: ۵۰۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

خروج سامانه بارشی از کشور/وزش باد شدید در جنوب شرق ایران

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (اول اسفند ماه) با عبور سامانه بارشی به سمت شرق در شمال شرق کشور و به‌طور پراکنده در شمال خراسان جنوبی بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود. انتظار می‌رود به‌تدریج از اواخر وقت این روز سامانه بارشی از کشور خارج شود همچنین در جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز(۳۰ بهمن ماه) همچنان در نیمه غربی کشور سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق ابرناکی، بارش برف و باران، وزش باد، در برخی مناطق رعد و برق و در مناطق و جاده‌های کوهستانی مه‌آلود پیش بینی می‌شود. انتظار می‌رود از بعد از ظهر امروز به تدریج از میزان ناپایداری در نیمه غربی کشور کاسته شود. امروز در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود همچنین در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب پدیده گرد و خاک قابل مشاهده است که به تدریج از شدت این پدیده کاسته می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه (۲ اسفند ماه) با ورود سامانه بارشی جدید در غرب بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد قابل پیش بینی است. امروز و فردا (۳۰ بهمن و اول اسفند) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به علت وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت فردا صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران چهارشنبه (۲ اسفندماه) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت افزایش ابر قابل پیش‌بینی است و بیشترین و کمترین دما در این روز به ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین