کد خبر: ۵۰۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

توضیحات رییس دانشگاه تربیت مدرس درباره تجمع دانشجویان دانشکده علوم پزشکی

رییس دانشگاه تربیت مدرس، علت تجمع شماری از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی را تاخیر در پرداخت کمک هزینه تحصیلی آنها عنوان کرد و گفت: متاسفانه بودجه های دانشگاهها بعضا با تاخیر دو ماهه دریافت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدتقی احمدی با بیان این مطلب، یادآور شد: اعتبارات بودجه از خزانه با تاخیر به دانشگاه می‌رسد و این مساله برای دانشجویان سئوال ایجاد کرده است. متأسفانه این مسائل چند ماهی است که هر از گاهی باعث حضور اینچنینی دانشجویان می شود و آنها خواستار اطلاع از علت تاخیر پرداخت کمک هزینه ها هستند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: به طور کلی بودجه دانشگاهها بخش مربوط به بودجه جاری و سایر (غیر از حقوق کارمندان و کارکنان) با تاخیر دو ماهه دریافت می شود که این تاخیر آسیب جدی به برنامه های دانشگاه می‌زند.

دکتر احمدی افزود: درخصوص تامین و دریافت به موقع بودجه ها نیازمند توجه و اهتمام جدی و بیشتر دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، دانشجویان مقطع دکتری علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، روز 28 بهمن ماه جهت اعتراض به عدم پرداخت معوقات حقوقی خود، مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند و شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس علت این تجمع را عدم پرداخت معوقات این دانشجویان که ماهانه مبلغی یک میلیون تومان است، عنوان کرد.

در توضیحات شورای صنفی نسبت به این تجمع آمده است که به علت عدم امکان درآمدزایی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، حقوق این دانشجویان توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس پایین‌تر از نرخ مصوب وزارت بهداشت و با تاخیر حقوق این دانشجویان را پرداخت می‌کند.

از نکاتی که دانشجویان معترض به آن اشاره کرده‌اند، این است که دانشگاه تربیت مدرس مانند سایر دانشگاه‌های دیگر از دانشجویان تعهد می‌گیرد که در طول تحصیل اشتغال نداشته باشند و همچنین پس از اتمام دوران تحصیل، بر اساس تعهد در هر منطقه‌ای که تعیین شود خدمت پزشکی داشته باشند، ولی بر خلاف دانشجویان سایر دانشگاه‌ها حقوق کمتری پرداخت می‌کنند.

بنا بر توضیحات شورای صنفی این دانشگاه،  در جریان پیگیری‌ این معوقات در گذشته، ریاست و معاونت دانشجویی دانشگاه با توجیه دانشجویان در مورد  مشکلات مالی و کسری بودجه دانشگاه، آن‌هارا به بردباری فراخوانده‌اند.

به گزارش ایسنا، شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس نرخ این حقوق را در دانشگاه‌های دیگر یک میلیون و 400 هزار تومان عنوان کرده است که 400 هزار تومان بیشتر از مبلغ دریافتی دانشجویان دکتری این دانشگاه است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین