کد خبر: ۵۰۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

وقتی مزدا دیگر نمی‌خواهد مثل ب ام و باشد/تصاویر

خودروساز ژاپنی برای نسل تازه مزدا6 قرار است فناوری انقلابی احتراق تراکمی با جرقه‌زنی کنترل‌شده (SPCCI) را با هدف تبدیل شدن به اولین سازنده خودرو دارای پیشرانه بنزینی اسکای اکتیو ایکس که مجهز به سیستم فشرده‌سازی سوخت در جهان است به نمایشگاه ژنو بیاورد.
آفتاب‌‌نیوز :
مزدا اعلام کرده می‌خواهد سدان سری6 خود را در نسل جدید با الهام از سدان پرفروش تویوتا تولید کرده و راهی بازارهای جهانی کند. این یعنی سازنده ژاپنی بالاخره راضی شده تغییر مسیر دهد و دست از ب.ام.و سازی بردارد!

وقتی مزدا دیگر نمی‌خواهد مثل ب ام و باشد


مزدا که به ساخت خودروهای کم‌نقص و زیبا مشهور است به واسطه علاقه بسیار به ساخت محصولاتی با دینامیک بالای رانندگی همواره از خریداران کمتری نسبت به دو برند هوندا و تویوتا در کلاس‌ سدان‌های شهری متوسط رنج می برد و حالا اعلام کرده می خواهد با الگوگیری از تویوتا کمری 2018، نسل جدید مزدا 6 را با توانایی‌های فراتر از سدان شهری تویوتا تولید کند.

وقتی مزدا دیگر نمی‌خواهد مثل ب ام و باشد

آن طور که موتور1 وب‌سایت آمریکایی روایت کرده‌اند، تغییر رویه مزدا جدی است و این شرکت از این پس می‌خواهد تولیدات خود را ضمن داشتن لذت رانندگی با کیفیت و هندلینگ تویوتا همراه کند. به گزارش سایت خبری کارباز(carbuzz) مزدا تحت تأثیر شیوه مهندسی مدل جدید تویوتا کمری (Camry) قرار گرفته است و قصد دارد در زمینه‌های مختلف، محصولات خود را با هدف رقابت با این خودروساز تولید کند. تا پیش از این خریداران حاضر در کلاس سدان‌های شهری متوسط کمتر از هندلینگ بالا و دینامیک عالی به عنوان متغیری اساسی در انتخابشان نام می‌بردند اما انقلاب تویوتا در مدل 2018 کمری در این حوزه موجب شده همه برندها تغییراتی عمیق را در نگاه‌شان اعمال کنند.

وقتی مزدا دیگر نمی‌خواهد مثل ب ام و باشد

خوشبختانه مزدا جزو اولین برندها در این حوزه است و روی کیفیت ساخت موتورهای مشهورش تمرکز کرده است. در واقع از مدتی قبل، در جریان رویدادی برای معرفی پیشرانهجدید احتراقی مزدا موسوم به اسکای‌اکتیو X، نمونه اولیه‌ی این پیشرانه توسط بخش تحقیق و توسعهشرکت مزدا در شهر ایروین کالیفرنیا آزمایش شد. یکی از مهندسان مزدا درباره این موتور جدید گفته که اگر خودروی تویوتا کمری قبل از این، با سواری خسته‌کننده فروش خوبی داشت، حالا اوضاع تغییر کرده است و با بهبود لذت رانندگی فروش بیش‌تری به دست خواهد آورد. همین موضوع باعث می‌شود بهبود مزدا در زمینه کیفیت رانندگی چشمگیر باشد.

وقتی مزدا دیگر نمی‌خواهد مثل ب ام و باشد

مزدا در حال حاضر برای معرفی خانواده بازطراحی‌شده مزدا 6 برای بازار اروپا آماده می‌شود که قرار است اواخر اسفندماه در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شود. خودروساز ژاپنی همچنین فناوری انقلابی احتراق تراکمی با جرقه‌زنی کنترل‌شده (SPCCI) را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی قابل دسترس مجهز به فشرده‌سازی سوخت در جهان به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. پیشرانه اسکای‌اکتیو X مزدا روی کاغذ باید مزایای پیشرانه‌های دیزلی با انتشار گازهای گلخانه‌ای پایین و محدوده دور بالاتر با کاهش مصرف بنزینرا ترکیب کند. خودروساز ژاپنی ادعا کرده است که نسل بعدی مزدا 6، با پیشرانه‌ی توربوشارژ 2.5لیتری به قدرت 250 اسب بخار، حداقل مصرف سوخت 7.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت.

فرادید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین