کد خبر: ۵۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

خرمای دشتستان و تنگستان ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شد که به‌عنوان یک برنددر بازارهای صادراتی رونق بیشتری می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسین حسینی محمدی  ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در حوزه کشاورزی و اقتصادی از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: تولید خرما یکی از قابلیت‌های مهم این عرصه است  به‌گونه‌ای که با کیفیت ترین محصول خرما در استان بوشهر تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به اینکه خرمای دشتستان و تنگستان ثبت جهانی شد خاطر نشان کرد: خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شد که به‌عنوان یک برنددر بازارهای صادراتی رونق بیشتری می‌گیرد.

وی بیان کرد: با تلاش مجدانه ، اقدامات و پیگیرهای انجام شده خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان و خرمای زاهدی طلایی دشتستان در کنار هشت محصول صادراتی ایرانی به ثبت جهانی مالکیت فکری(WIPO) رسید.

حسینی محمدی افزود: این محصول استان به همراه  دیگر محصولات استراتژیک کشور نظیر زعفران خراسان، عسل سبلان، خرمای ربی سیستان و بلوچستان، خرمای استعمران خوزستان، خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان،  نارنگی سیاهو، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند براساس توافقنامه لیسبون که در سال 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی رسید.

وی از تولید 160 هزار تن محصول خرما در استان بوشهر خبرداد و  عنوان کرد: استان بوشهر با دارا بودن شش میلیون اصله نخل و تولید سالانه 160هزار تن خرما یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور محسوب شده که بیش از 70 درصد آن در دشتستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان اینکه گونه‌های خرمای استان بوشهر با کیفیت مطلوب است تصریح کرد:این محصول مهم  علاوه بر فروش در بازارهای داخلی سالانه بیش از 20 هزار تن نیز به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین