کد خبر: ۵۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳

اخطاریه هواشناسی در پی سامانه بارشی جدید به کشور/ کولاک و برف در دنا

سازمان هواشناسی در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی جدید به کشور و آمادگی دستگاه های ذیربط اخطاریه‌ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این اخطاریه آمده است:

"پیرو اطلاعیه شماره ۱۰۳ در تاریخ دوم اسفند ماه وضعیت هوای مناطق متاثر از سامانه بارشی جدید به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

روز پنجشنبه سوم اسفندماه بارش باران و برف دراستان‌های زنجان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف همچنین در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، اصفهان، فارس، شمال و شرق خوزستان، کرمان، جنوب یزد، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ایلام و برخی مناطق خوزستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه چهارم اسفند ماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، همچنین در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان و در استان‌های گیلان، ایلام، خوزستان، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی با رعد و برق خواهیم داشت.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه پنجم اسفندماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان‌های گیلان، قم، اصفهان، کرمان، یزد، شمال هرمزگان، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس بارش تگرگ خواهیم داشت.

در ادامه این اخطاریه آمده است: با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرق کشور روز شنبه برای برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین وضعیت جوی منطقه دنا را طی فردا و پس‌فردا به شرح زیر پیش‌بینی کرده است:

"در حال حاضر در منطقه ابرهای جوششی با ارتفاع پایه ابر حدود ۳۰۰۰پا (۹۱۵ متر) همراه با بارش باران و در  ارتفاعات منطقه بارش برف و با توجه به وزش باد شدید همراه با کولاک برف است. این شرایط تا پایان امروز ادامه خواهد داشت و از اوایل فردا وضعیت هوا به طور موقت بهبود یافته ولی مجددا از بعد از ظهر افزایش ابر (ابرهای سطوح پایین)  و بارش باران و برف در منطقه شروع شده که تا اواخر وقت روز جمعه و صبح شنبه ادامه دارد.

این شرایط به تدریج از صبح شنبه در منطقه تشدید شده و بارش برف همراه با کولاک برف، مه غلیظ برای ارتفاعات منطقه پیش‌بینی می‌شود.  

بر اساس مدل‌های هواشناسی و داده‌های رادیو سوند تراز دمای صفر درجه طی امروز و فردا حدود ۷۰۰ میلی باری (۳ کیلومتری از تراز دریا) خواهد بود. کمینه دما شهر یاسوج صبح فردا  ۳ درجه سیلسیوس و بیشینه دما شهر یاسوج فردا  ۱۱  درجه سیلسیوس پیش‌بینی می‌شود."


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین