کد خبر: ۵۰۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

جنجالی دوباره‌ یا مصالحه تیم‌ملی و باشگاه‌ها؟/ اردیبهشت پر حادثه!

در روزهایی که همه دست به دست هم دادند تا فوتبال ملی با بهترین شرایط راهی جام جهانی شود، روزهای پر ترافیک اردیبهشت، موجب نگرانی مربیان تیم ملی، باشگاه ها و هواداران شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نحوه آماده سازی تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به نحوی است که بازیکنان داخلی بتوانند سطح فنی و آمادگی خود را به بازیکنانی ایرانی شاغل در فوتبال اروپا برسانند.

با توجه به همین موضوع کی‌روش اردوهای یک روزه بعد از هر مسابقه را برای شاگردانش در فوتبال باشگاهی ایران در نظر گرفته که بازیکنان از نظر روحی – روانی و فنی ارتقا یابند.

از سوی دیگر تیم ملی از چند ماه تا این مسابقات تکلیف کمپ خود در روسیه و برنامه بازی های دوستانه را هم می داند اما کماکان یک مشکل جدی پیش روی کارلوس کی روش است.

با وجود اینکه کی‌روش هنوز به صورت جدی از این موضوع حرف نزده، دستیارش، اوسیانو کروز یک بار به صورت تلویحی گفت که موفقیت در جام جهانی می‌تواند به عنوان خاطره‌ای غرورآمیز برای ایرانی‌ها باشد و در دورانی که برنامه آماده سازی تیم ملی با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تداخل دارد، تیم ملی باید در ارجحیت کامل قرار بگیرد.

بدون شک صحبت‌های کروز درباره آماده‌سازی تیم ملی مربوط به اندیشه‌های کارلوس کی‌روش است اما اشاره کروز و کی‌روش به چه مقطع زمانی است؟

اردیبهشت ماه؛ محل مناقشه تیم ملی و باشگاه‌ها

طبق برنامه ریزی کی‌روش، تیم ملی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد اردویی را با حضور بازیکنان شاغل در فوتبال ایران خواهد داشت و رفته رفته بازیکنان لژیونر هم به تیم ملی ملحق می‌شوند.

با توجه به همین برنامه ریزی، لیگ برتر ایران در تاریخ هفت اردیبهشت به پایان می‌رسد و پرونده جام حذفی هم در یازدهم همین ماه بسته خواهد شد.

اما در این میان برنامه ریزی AFC برای ادامه لیگ قهرمانان آسیا تمام معادلات را بهم ریخته است.

دور گروهی این رقابت‌ها ۲۸ فروردین تمام می‌شود اما دور یک هشتم نهایی هم پیش از جام جهانی و درست در اردیبهشت برگزار می شود که احتمالا نمایندگان ایران هم به این مرحله صعود می‌کنند.

طبق برنامه ریزی AFC، دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت انجام خواهد شد.

از طرفی تیم ملی در همین بازه زمانی دو دیدار دوستانه با سوریه و ازبکستان خواهد داشت. دیدار با سوریه ۲۱ و با ازبکستان ۲۸ اردیبهشت است و قطعا بازیکنان باید روی تیم ملی یا باشگاه ها تمرکز کنند.

جنجال دوباره‌ای در راه است؟

در حال حاضر این موضوع به صورت علنی مطرح نشده اما برانکو تنها مربی‌ای بود که به صورت تلویحی به دادن بازیکنانش در این تاریخ به تیم ملی موافقت نکرده اما می گوید فعلا چیزی درباره مطرح نشده است.

نتایج تیم‌های ایرانی در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا می گوید وضعیت چندان خوب نیست اما نمی توان گفت چند تیم ایرانی به مرحله یک هشتم نهایی می‌روند. کی روش در برنامه خود به دنبال افزایش سطح فنی بازیکنان ایرانی است تا در اردویی که در اردیبهشت برگزار می شود، بهترین بازیکنان را انتخاب کند.

عمده بازیکنان ایرانی در تیم ملی از پرسپولیس و استقلال هستند که شانس زیادی برای صعود به دور بعد دارند و برگزاری اردو بدون بازیکنان این تیم معنا ندارد چرا که بازیکنان زیادی در اردو نخواهند بود.

دولت، مالک استقلال، پرسپولیس و تیم ملی

نکته مهم نقش دولت و وزارت ورزش در اتخاذ بهترین تصمیم است. وزارت ورزش در مدت زمان اخیر نقش زیادی در فراهم کردن بودجه برای آماده سازی تیم ملی داشته و قول مساعدت داده اما برگزاری بازی و اردو بدون بازیکن معنا ندارد.

وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، مدیران و مربیان می‌توانند در فاصله چند ماه تا اردیبهشت، با برگزاری جلساتی، بهترین تصمیم را بگیرند تا هم تیم ملی و هم باشگاه متضرر نشوند و علاوه بر موفقیت تیم‌های ایرانی، تیم ملی هم بتواند از دیدار با تیم‌های بزرگ دنیا مانند پرتغال و اسپانیا سربلند از زمین خارج شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین