کد خبر: ۵۱۰۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

احتمال کناره‌گیری دو مقام ارشد کاخ سفید بر سر تنش‌ها با ترامپ

چهار مقام دولتی اظهار کردند، اختلافات طولانی مدت میان رییس جمهور آمریکا با مشاور امنیت ملی و رییس دفترش به حدی رسیده که هر دوی این مقامات ممکن است از سمت خود کناره‌گیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ناظران سیاسی آمریکا، هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت داخلی و جان کلی، رییس دفتر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را افرادی می‌دانند که با وجود نظامی بودنشان، با اعمال روندی روزمره در کاخ سفید، تاثیری میانه‌رو بر رییس جمهور داشته‌اند. این دو همچنین دونالد ترامپ را در خصوص اهمیت اتحادهای بین‌المللی، به ویژه ناتو متقاعد کردند.
با این وجود، این مقامات افزودند، آتش این تنش‌ها نیز همچون اختلاف نظرهای پیشین میان دیگر مقامات عالی و رییس جمهور از جمله رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه و جف سشنز، دادستان کل، دست‌کم فعلا خاموش خواهد شد.

راج شاه، سخنگوی کاخ سفید درباره احتمال‌دهی برخی منابع مبنی بر کناره‌گیری مک‌مستر یا جان کلی و یا هر دو آن‌ها گفت: رییس جمهور به هر یک از اعضای تیم خود اعتماد کامل دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز گفت: ترامپ همچنان به ژنرال مک‌مستر اعتماد دارد.

نه کلی و نه مک‌مستر درخصوص صحت این ادعاها اظهار نظری نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین