کد خبر: ۵۱۰۱۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
ترامپ کنگره را موظف کرده تا تغییراتی در توافقنامه هسته‌ای به تصویب برساند

دیوانه‌بازی ترامپ و راه دشوار حفظ «برجام»/ تلاش‌های اروپا برای متقاعد کردن ترامپ نتیجه می‌دهد؟

اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا تاریخ ۱۲ مه زمان تصمیم‌گیری ترامپ و ضرب الاحل تعیین شده کاری کنند که طرف امریکایی متقاعد به لزوم حفظ برجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که اروپایی‌ها راه دشوار و پیچیده‌ای را برای حفظ برجام و دستاوردهای آن پیش‌رو دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه با اشاره به تلاش اروپایی‌های برای حفظ برجام و انتقاد از فعالیت‌های موشکی‌اش ایران، می‌نویسد: «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته خواستار تحریم‌های علیه برنامه موشکی ایران شد. فرانسه، آلمان و بریتانیا در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا ترامپ رییس‌جمهوری امریکا را متقاعد کنند که آنان نیز در مورد لزوم اقدامتی علیه ایران با آمریکا همصدا و همراستا هستند.

دیوانه‌بازی ترامپ و راه دشوار و پیچیده‌ حفظ «برجام»/ تلاش‌های اروپا برای متقاعد کردن ترامپ نتیجه می‌دهد؟

این روزنامه امریکایی در ادامه می‌افزاید: دولت آمریکا با تشکیل هیئتی در وزارت امور خارجه، مذاکرات بلندمدتی را با اروپایی‌ها آغاز کرده است تا طرفین بتوانند راه حلی برای رفع نگرانی‌های ترامپ بیابند. اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا تاریخ ۱۲ مه زمان تصمیم‌گیری ترامپ و ضرب الاحل تعیین شده کاری کنند که طرف امریکایی متقاعد به لزوم حفظ برجام شود. برخی از ناظران بین‌المللی می‌گویند که امکان نتیجه بخش بودن این مذاکرات وجود دارد چرا که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا هفته گذشته بحث‌های گسترده با طرف اروپایی را «بسیار پربار» توصیف کرده بود. ترامپ همچنین کنگره را موظف کرده است تا تغییراتی را در توافقنامه هسته‌ای به تصویب برساند. او خواستار تشدید محدودیت‌ها علیه ایران و قوانین بازرسی سخت‌گیرانه و محدودیت توسعه موشک‌های دوربرد ایران است. دولت او می‌خواهد از این موارد به عنوان اهرمی علیه برجام استفاده کند. در حال حاضر کنگره امریکا منتظر نتیجه مذاکرات دولت امریکا با اروپایی‌هاست و می‌خواهد ببیند ایا اروپایی‌ها می‌توانند ترامپ و ایران او را متقاعد کنند یا خیر. 

سناتور «باب کورکر» رییس کمیته روابط خارجی سنا گفته است که نمایندگان امریکایی منتظر می‌مانند تا ببینند دولت امریکا در مذاکرات با دوستان اروپایی ایالات متحده پیشرفت داشته باشد. سناتور «بن کاردین» از دموکرات‌های عضو آن کمیته نیز اوایل ماه جاری گفت که منتظر است ببیند آیا مذاکرات اروپایی - امریکایی نتیجه‌بخش خواهد بود یا خیر. 

«واشنگتن پست» اما می‌نویسد که حتی در صورت حصول توافق در این مذاکرات هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت امریکا آن را اجرایی کند. سناتور «کاردین» نیز می‌گوید که مطمئن نیست ترامپ به این مذاکرات و نتیجه آن توجه زیادی داشته باشد و در تصمیم گیری نهایی‌اش تاثیری داشته باشد. 

یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با «واشنگتن پست» مدعی شد که مطنق اروپایی‌ها و دولت اوباما مبنی بر این که با حصول توافق هسته‌ای ایران رفتار خود را تغییر خواهد داد اشتباه بود. او می‌افزاید: «ترامپ خواستار همکاری اروپایی‌ها با امریکا در موارد متعددی درباره ایران است». 

دیوانه‌بازی ترامپ و راه دشوار و پیچیده‌ حفظ «برجام»/ تلاش‌های اروپا برای متقاعد کردن ترامپ نتیجه می‌دهد؟

«واشنگتن پست» در ادامه می‌نویسد دولت ترامپ از زمان در دست‌گیری قدرت، اروپایی‌ها را متهم کرده است که صرفا علاقمند به درآمد پول از طریق همکاری تجاری و اقتصادی با ایران هستند و خواستار اعمال فشار واقعی بر آن کشور نبوده‌اند. ترامپ هشدار داده که تمام طرفین جهت اصلاح برجام و متقاعد کردن آمریکا تا ۱۲ مه ضرب الاجل تعیین شده فرصت دارند و از آن به عنوان آخرین فرصت یاد کرده است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که هر یک از متحدان اروپایی پاسخی متفاوت به تهدیدات و مطالبات ترامپ داده‌اند. مکرون تلاش کرده به امریکایی‌ها بگوید که در زمینه موشکی و رفتارهای غیرهسته‌ای ایران با آن با امریکا همصداست. آلمان با انتقاداتی اندک از ایران خواستار اتحاد اروپا در قبال این موضوع شده است. وزیر دفاع آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ که اخیرا برگزار شد گفت که دولت‌اش به دنبال دیپلماسی و کمک‌های بین‌المللی است. بریتانیا با مشکلات خروج از اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی و امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از هر کشور اروپایی دیگری نگران تصمیمات ترامپ است. نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفر خود به آلمان در روز جمعه در دیدار با مرکل صدراعظم آن کشور گفت که بریتانیا آماده انجام اقدامات مناسب برای اقناع امریکا در مورد جنبه‌هایی از رفتارهای ایران است. 

«واشنگتن پست» در پایان می‌نویسد: «حتی اگر مذاکرات میان طرفین آمریکایی و اروپایی به نتیجه برسد واقعیت آن است که رییس‌جمهوری آمریکا از اختیارات قانونی برخوردار است و می‌تواند هر زمانی که تشخیص داد خروج امریکا از برجام را اعلام کند». 

دیوانه‌بازی ترامپ و راه دشوار و پیچیده‌ حفظ «برجام»/ تلاش‌های اروپا برای متقاعد کردن ترامپ نتیجه می‌دهد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
3
0
ترامپ در سابقه تجارتهایش با هیاهو هر از گاه به موففیت می رسید . در سیاست مشاوران هوشمند جوان با تجربه دارد .
نقد
|
United States of America
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
2
زنده باد ترامپ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
1
0
ایران باید یک دورنمایی از کنارگذاشتن برجام را به این جمهوری خواه ...امریکایی و کل حاکمیت امریکا نشان دهد تا حالشان جا بیاید.
ایران باید ارامش دیپلماتیک خود را حفظ کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
2
0
طبق گفته ی رهبر و خیلی ها برجام هیچ سودی برای ایران نداشته و نخواهد داشت . نمیدانیم چرا این همه از خروج آمریکا از برجام نگرانید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
برجام عالی ترین توافق ممکنه و هرگز کسی نمیتونه اونو از بین ببره
اگر هم سخت گیری هارو کمتر کنن فوایدش رو برای ایران میبینید
بعدشم ترامپ اصلا آدم نیست
ایران باید یه چشم غره به اون بچه سوسول آمریکایی بیاد تا بفهمه ایران کم کشوری نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین