کد خبر: ۵۱۰۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

منجمد شده در تاریخ؛ بناهایی که سالهاست در جهان به حال خود رها شده‌اند+تصاویر

از جمله این عکس‌ها می‌توان به یک بیمارستان روانی در نروژ، یک نیایشگاه دوران شوروی در محلی نامعلوم،‌ کلیسایی تخریب شده در فنلاند، یک حمام رها شده در اسکاندیناوی، تونل راه آهن رها شده در فنلاند و گورستان خودروی رها شده در سوئد اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- روزنامه «دیلی میل» تصاویری از بناهای قدیمی (عمدتا متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی) را منتشر کرده که امروزه در کشورهایی که پیشتر از اقمار بلوک شرق تحت رهبری حکومت کمونیستی شوروی بودند و یا کشورهای اسکاندیناوی که هم‌مرز با روسیه بوده‌اند وجود دارند؛ بناهایی که گویی در تاریخ منجمد شده و زمان در آن‌ها ایستاده است. عمارات‌های قدیمی که به حال خود رها شده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بسیاری از این عمارت‌ها در کشورهای اسکاندیناوی واقع شده‌اند. نزدیک به ۱۵ هزار نفر در صفحه اینستاگرامی که این عکس‌ها را منتشر می‌کند، دنبال می‌کنند. Tanja Palmunen  و Kimmo Parhiala تهیه کننده این عکس‌ها بوده‌اند. آنان می‌گویند به مناطقی در شمال اروپا و فراتر از آن می‌روند تا مکان‌هایی که اکنون در سکوت مطلق به سر می‌برند را کشف کنند. 

از جمله عکس‌های گرفته شده می‌توان به عکس‌هایی از زندان قدیمی شوروی در استونی اشاره کرد که ۴۰۰ زندانی برای کار اجباری به آنجا منتقل شده بودند و در سال ۱۹۳۸ میلادی تاسیس شده بود. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی این بنا در آب فرو رفت و امروز غواصان امکان دسترسی به آن را دارند. بنای دیگر قلعه‌ای رها شده در استونی است که گفته می‌شود توسط مردی روس برای همسر آلمانی‌اش ساخته شد اما آنان هرگز نتوانستند در آنجا بمانند چرا که آن مرد بعد از شنیدن مرگ همسرش،  در سن پترزبورگ درگذشت. عمارت‌های بزرگ دیگری نیز در استونی وجود دارند که مربوط به دوران ارباب و رعیتی در دهه ۱۷۹۰ می‌باشند و بیش از ۱۵۰ سال قدمت داشته‌اند. در قرون هجده و نوزده معماری سبک باروک و کلاسیک در استونی رونق گرفت. 

از جمله عکس‌های دیگر می‌توان به یک کازینوی‌رها شده در رومانی مشرف به دریای سیاه، یک بیمارستان روانی در نروژ، یک نیایشگاه دوران شوروی در محلی نامعلوم،‌ کلیسایی تخریب شده در فنلاند، یک حمام رها شده در اسکاندیناوی، تونل راه آهن رها شده در فنلاند و گورستان خودروی رها شده در سوئد اشاره کرد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین