کد خبر: ۵۱۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵

از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم؟

اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم، حواستان باشد نشانه‌هایی وجود دارند که به شما هشدار می‌دهد باید مصرف کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.
آفتاب‌‌نیوز :
 چنانچه نشانه‌ها شدیدتر است یا مدت زمانی طولانی ادامه پیدا می‌کند، مراجعه به پزشک را نیز فراموش نکنید.

کلسیم یکی از عناصر بدن است که در صورت کمبود می تواند مشکلات و خطرات ناگواری در پی داشته باشد یکی از عوارض کمبود کلسیم نرم شدن استخوان هاست. اما از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم؟ ما در این مقاله به شما علائم کمبود کلسیم را می گوییم.

اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم، حواستان باشد نشانه‌هایی وجود دارند که به شما هشدار می‌دهد باید مصرف کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. بنابراین چنانچه دچار درد و گرفتگی عضلات شده‌اید، دست‌ها و پاهایتان سوزن سوزن می‌شود یا بی‌حس است و با شکستگی‌های مکرر دست و پا روبه‌رو هستید، باید مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم را افزایش دهید.البته چنانچه نشانه‌ها شدیدتر است یا مدت زمانی طولانی ادامه پیدا می‌کند، مراجعه به پزشک را نیز فراموش نکنید.

مواد غذایی حاوی کلسیم

وقتی صحبت از مصرف مقدار کافی کلسیم می‌شود، اغلب مردم به یاد قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم می‌افتند. در حالی که باید بدانیم به راحتی می‌توان با افزودن مقدار کافی مواد غذایی حاوی کلسیم مشکل را برطرف کرد.

با این‌که همه می‌دانند شیر یکی از بهترین منابع کلسیم است، اما آیا می‌دانید ماست ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از شیر کلسیم دارد؟ البته علاوه بر شیر و ماست و دیگر محصولات لبنی، سبزیجات سبزرنگ مانند بروکلی و اسفناج نیز حاوی مقدار مناسبی کلسیم است.

بنابراین با افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود ـ البته در کنار مصرف شیر ـ می‌توانید احتمال کمبود کلسیم و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهید.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین