کد خبر: ۵۱۰۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

کنترل سوریه دست کدام گروه‌هاست؟+نقشه

از سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۴۵۶ هزار نفر از مردم سوریه کشته شده‌اند،‌ یک میلیون نفر مجروح شده و ۱۲ میلیون نفر یا نیمی از جمعیت آن کشور از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری «الجزیره» با انتشار نقشه‌ای از سوریه به جنگ داخلی در آن کشور اشاره کرده و نشان می‌دهد که کنترل مناطق آن کشور بحران‌زده دست کدام یک از طرفین است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: از سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۴۵۶ هزار نفر از مردم سوریه کشته شده‌اند،‌ یک میلیون نفر مجروح شده و ۱۲ میلیون نفر یا نیمی از جمعیت آن کشور از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند. 

غوطه شرقی در هفته‌های اخیر محل درگیری شدید میان نیروهای وفادار به اسد با معارضان سوری بوده است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰ نفر تنها ظرف مدت دو هفته شده است. 

در حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم در مناطق تحت کنترل معارضان زندگی می‌کنند که توسط نیروهای دولتی محاصره شده‌اند و  کمبود مواد غذایی مردم آن منطقه را ناامید کرده است. 

در دیگر مناطق سوریه به خصوص شمال آن کشور جنگجویان طرفدار اسد مناطق تحت کنترل کردها از جمله عفرین را محاصره کرده‌اند تا با نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان سوری مورد حمایت آنکارا مقابله کنند. 

عفرین در مرز سوریه و ترکیه قرار دارد. ترکیه در تلاش است تا شبه نظامیان کرد یگان‌های مدافع خلق را از آن مناطق بیرون راند. 

در نقشه‌ای که «الجزیره» از مناطق تحت درگیری در سوریه منتشر کرده است، رنگ‌های مختلف نشان دهنده تنوع کنترل گروه‌های گوناگون بر مناطق سوریه است: 

رنگ قرمز: نیروهای دولتی سوریه
 
رنگ مشکی: داعش

رنگ زرد: نیروهای کردی

رنگ خاکستری: نیروهای معارض سوری 

بخش‌های راه راه: مناطقی که کنترل ترکیبی دارند 

رنگ نارنجی: مناطقی که منازعه و درگیری در آنجا در جریان است 

کننرل مناطق سوریه دست کدام گروه‌هاست؟+نقشه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
3
7
""از سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۴۵۶ هزار نفر از مردم سوریه کشته شده‌اند،‌ یک میلیون نفر مجروح شده و ۱۲ میلیون نفر یا نیمی از جمعیت آن کشور از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند""
بشار اسد باید خجالت بکشد که بخاطر ماندن در قدرت، باعت این همه فاجعه انسانی شده است. یعنی خداوند این را قبول میکند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین