کد خبر: ۵۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

تسهیل صدور ویزای کار به‌دلیل کمبود نیروی کار در ژاپن

ژاپن اعلام کرده به دلیل کمبود نیروی کار به‌ویژه در مشاغل پرستاری، ساخت و ساز و کشاورزی، صدور ویزای کار را برای اتباع خارجی تسهیل می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
شینزو آبه - نخست وزیر ژاپن - در شورای سیاست‌های پولی و اقتصادی گفت که این کشور در نظر دارد سیستم مهاجرتی خود را اصلاح کند و کارکنان و متخصصان خارجی ماهر بیشتری را جذب کند.

به گزارش جپن تایمز، البته آن طور که آبه گفته است محدودیت‌های زمان مجاز باقی ماندن در خاک ژاپن و همراهی اعضای خانواده به قوت خود باقی خواهند ماند.

تاشیمیتسو موتوگی- وزیر اقتصاد و دارایی ژاپن - در پاسخ به یکی از خبرنگاران برای توضیح بیشتر این طرح گفت: بخش‌های پرستاری، ساخت و ساز، حمل و نقل و کشاورزی که با کمبود نیروی کار مواجهند مشمول این طرح خواهند بود.

در حال حاضر کارگران خارجی ژاپن تنها می‌توانند به همراه فرزندان و همسر خود در این کشور زندگی کنند و در صورت تمایل کارفرما، مدت ویزا تمدید شود. نرخ بیکاری ژاپن تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۲.۸ درصد رسید و نسبت فرصت‌های شغلی به ۱.۵۹ برای هر نفر رسیده است که بالاترین میزان ۴۳ سال اخیر به شمار می‌رود و حتی با وجود افزایش تعداد کارگران خارجی این کشور از ۴۸۶ هزار و ۳۹۸ نفر در سال ۲۰۰۸ به ۱.۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷، هنوز کمبود نیروی کار در این کشور باقیست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین