کد خبر: ۵۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مستنداتی درباره تنباکوی «جنسی» در دست نداریم

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:ستاد از سه آزمایشگاه مرجع خواسته است تا اگر مستنداتی درباره تنباکوی محرک یا جنسی در اختیار دارند ارائه دهند اما هنوز مستندات و گزارشاتی از این تنباکو از آزمایشگاه های مورد نظر ارایه نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پرویز افشار در حاشیه نشست 110 سمن (سازمان مردم نهاد) با وزیر کشور درپاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا ورود تنباکوی جنسی را تایید می کنید؟ این مطلب را بیان کرد.

وی آزمایشگاه های پلیس مواد مخدر،وزارت بهداشت و آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد را سه آزمایشگاه مرجعی عنوان کرد که ستاد از آنان برای تنباکوی جنسی استعلام کرده است که تاکنون گزارش اثبات شده ای مبنی بر اینکه موادی به غیر ازآمفتامین و شیشه به تنباکو اضافه شده باشد دریافت نشده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ما مسئول مواد اعتیادآور محرک زا هستیم و مسئولیتی درباره تنباکو نداریم. اما گزارش ها و مصاحبه ها را بطور مسقیم در فضای مجازی رصد کردیم و به کسانی که به این امر دامن زده بودند صحبت کردیم که اگر مستنداتی دارند در اختیار ما قرار دهند.

افشار تاکید کرد: تنباکو برای خودش متولی جداگانه دارد و وزارت بهداشت و درمان و شرکت دخانیات در این زمینه کار انجام می دهند.

افشار درباره تنباکوی آغشته به شیشه هم توضیح داد: اگر به تنباکو ماده مخدر شیشه اضافه شود شیشه بر اثر حرارت مستقیم استهاله می شود و خاصیت اش را فورا از دست می دهد و تغییر می کند .

وی تاکید کرد: متاسفانه عده ای تلاش می کنند در آشفته بازار مواد مخدر در فضای مجازی چیزهایی را بطور کاذب تبلیغ کنند و با درست کردن بازار مکاره سود ببرند وعده ای هم به این اوضاع دامن می زنند.

وی درباره کانال های مجازی تبلیغ کننده مواد مخدر نیز اظهار کرد: رصد و کنترل همه کانال ها برایمان مقدور نیست چرا که این کانال ها، گاه فعالیت خود را پر رنگ و گاه کمرنگ می کنند و گاهی هم با نام جدیدی فعال می شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته پلیس فتا24 کانال را شناسایی و معرفی و با آنها برخورد کرد. اما باید بدانیم که برخورد با متخلفان فوری قابل انجام نیست چرا که پلیس فتا باید به سرشاخه های این کانال ها دست یابد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین