کد خبر: ۵۱۱۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

از فواید مصرف روزانه پسته

پسته یکی از مغزهای خوراکی با بیشترین میزان فیبر و چربی ها است و همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
پسته نه تنهای یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه محسوب می شود، بلکه به واسطه فواید سلامت بسیاری که ارائه می کند، مشهور است.

به گزارش "استپ تو هلث"، پسته از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا است که فواید آن تقریبا تمامی عملکردهای بدن را پوشش می دهند.

اگرچه تمام مغزهای خوراکی در گروه مواد غذایی سالم و مغذی قرار می گیرند، پسته به طور خاص به دلیل ارزش های تغذیه ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است.

پسته یکی از مغزهای خوراکی با بیشترین میزان فیبر و چربی ها است و همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری است.

پسته ادرار آور است

به لطف محتوای پتاسیم زیاد، مصرف پسته دفع مایعات را بهبود می بخشد. این شرایط به کاهش وزن و کاهش تورم، به ویژه در معده و پاها، کمک می کند.

پسته سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد

پسته گزینه ای عالی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. به لطف محتوای فیتواسترول ها، آرژینین، رزوراترول و لوتئین این ماده غذایی به موارد زیر کمک می کند:

کاهش فشار خون بالا

کاهش کلسترول

مراقبت از عضلات قلب

پیشگیری از آترواسکلروز

پسته در سیستم عصبی تعادل ایجاد می کند

پسته از محتوای منیزیم زیاد سود می برد که این ماده معدنی به ایجاد تعادل در سیستم عصبی کمک می کند. بر همین اساس، ما می توانیم از اختلالاتی مانند اضطراب، عصبانیت، افسردگی، استرس و بی خوابی پیشگیری کنیم.

پسته آنتی اکسیدان است

این مغز خوراکی از سطوح آنتی اکسیدان های زیاد مانند ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم و رزوراترول برخوردار است. این مواد مغذی از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد هم در سطح سلولی و هم بیرونی محافظت می کنند. این شرایط به پیشگیری از پیری زودرس کمک می کند.

پسته به کاهش وزن کمک می کند

چگونه یک مغز خوراکی سرشار از چربی و کالری به کاهش وزن کمک می کند؟ اگر حد اعتدال را در مصرف رعایت کنید، مغزهای خوراکی مواد غذایی بسیار مغذی سرشار از فیبر و چربی های محلول هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

مصرف به اندازه پسته می تواند سوخت و ساز را تسریع کند و هوس های غذایی برای مصرف چربی های مضر را کاهش دهد.

پسته دارای خواص ضد دیابت است

پسته حاوی بتاکاروتن ها، پروسیانیدین ها و فیبر است و بر همین اساس یکی از بهترین مغزهای خوراکی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 شناخته می شود.

مصرف منظم پسته سطوح قند خون را کاهش می دهد و مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.

پسته بینایی را تقویت می کند

محتوای لوتئین، ریبوفلاوین و زاکسانتین پسته آن را به گزینه ای عالی برای پیشگیری و بهبود مشکلات بینایی تبدیل می کند.

پسته ملین است

پسته سرشار از فیبر است که این ماده مغذی عملکرد روده را تنظیم و بهبود می بخشد. بر همین اساس، و در ترکیب با یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، شما می توانید بر مشکل یبوست غلبه کنید.

پسته میل جنسی را تقویت می کند

پسته ابرماده غذایی است که می تواند شرایط زندگی جنسی شما را نیز بهبود ببخشد. به لطف محتوای چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و استرول ها، پسته می تواند میل جنسی را افزایش داده و عملکرد اندام های جنسی را تقویت کند.

پسته ضد سرطان است

آنتی اکسیدان های موجود در پسته مانند ویتامین E و رزوراترول، به پیشگیری از انواع مختلف سرطان، مانند سرطان ریه، کمک می کنند.

پسته از مشکلات انحطاط عصبی پیشگیری می کند

مصرف پسته روشی طبیعی و خوشمزه برای پیشگیری از بیماری های انحطاط عصبی، مانند پارکینسون و آلزایمر است. رزوراترول، آنتی اکسیدان قدرتمند موجود در پسته نقش کلیدی را در این زمینه ایفا می کند.

پسته از کم خونی پیشگیری می کند

پسته یک ماده غذایی سرشار از آهن است که مصرف روزانه این ماده به پیشگیری از کم خونی کمک می کند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی متنوع و همچنین مصرف ویتامین C (میوه های خانواده مرکبات، فلفل ها و ...) برای بهبود جذب آهن توصیه می شود.

چه مقدار پسته در روز مصرف کنیم؟

مغزهای خوراکی بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل را شکل می دهند. با این وجود، ما باید در مصرف آنها حد اعتدال را رعایت کنیم، زیرا مواد غذایی بسیار مغذی و پر کالری محسوب می شوند.

به طور کلی، مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی در روز توصیه شده است. در مورد پسته، مصرف 49 عدد در روز که حدود 30 گرم مغز پسته می شود، توصیه شده است.

به خاطر داشته باشید که بهتر است انواع فاقد نمک پسته را مصرف کنید تا از ورود سدیم بیش از حد به بدن که می تواند برخی فواید این مغز خوراکی را بی اثر کند، پیشگیری شود.

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین