کد خبر: ۵۱۱۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

پاسپورت برزیلی مخفی کیم جونگ اون و پدرش کشف شد

پاسپورت‌های برزیلی رهبری کره شمالی و پدر درگذشته‌اش برای نخستین بار رونمایی شد؛ این پاسپورت‌ها با هدف ارائه به سفارتخانه‌های خارجی برای دریافت مجوز سفر تهیه شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رویترز اسکن‌های سیاه و سفیدی را از این پاسپورت‌ها منتشر کرد که توسط سفارت برزیل در پراگ و در فوریه ۱۹۹۶ ارائه شده بود که نشان دهنده تصاویر کیم جونگ ایل، رهبر درگذشته کره شمالی و کیم جونگ اون، رهبر کنونی این کشور است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، در حالی که کیم جونگ اون در سوئیس و با هویت جعلی پسر راننده سفارت کره شمالی درس خوانده، در پاسپورت‌ برزیلی وی، نامش "جوزف پواگ" است. در این پاسپورت آمده که وی زاده اول فوریه ۱۹۸۳، فرزند ریکاردو پواگ و مارچلا پواگ خو، از سائوپائولو در برزیل است. همچنین گمان می‌رود که کیم جونگ اون زاده هشتم ژانویه ۱۹۸۴ یا ۱۹۸۳ باشد.

در پاسپورت‌ کیم جونگ ایل نیز نام وی "ایجونگ تی‌چوی" است و محل تولدش سائوپائولو و تاریخ تولدش چهارم آوریل ۱۹۴۰ است. البته تاریخ تولد اصلی رهبر درگذشته کره شمالی ۱۶ فوریه ۱۹۴۱ بود.

تعدادی از منابع امنیتی غربی مدعی شدند که این پاسپورت‌ها چندین بار و برای دریافت ویزا از دو کشور غربی و همچنین سفر به ژاپن، برزیل و هنگ‌کنگ مورد استفاده قرار گرفتند.

هنوز مشخص نیست که آیا این پوشش هوشمندانه واقعا کارایی داشته و آیا ویزایی صادر شده است یا خیر.

پاسپورت برزیلی مخفی کیم جونگ اون و پدرش کشف شد

خبرگزاری رویترز که این گزارش را ارائه کرده، اصل این مدارک را مشاهده نکرده و تنها به اسکن‌های موجود از پاسپورت‌ها دسترسی داشته،‌ نمی‌تواند اعتبار آنها را تایید کند. البته یکی از منابع برزیلی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این پاسپورت‌ها که از مراجع قانونی و برای کنسولگری‌ها صادر شده بود.

وزارت امور خارجه برزیل نیز تحقیقاتی را درباره اصالت این اسناد انجام داده و برای انجام این کار با سفارت جمهوری چک نیز همکاری داشته است. هر دوی این پاسپورت‌ها توسط یکی از مسئولان سفارت به نام "آنتونیو جی.ام. دوسوزا ا سلیوا" امضا شدند؛ فردی که در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در سفارت خانه بود و در حال حاضر سفیر برزیل در میانمار است.

سفارت کره شمالی تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

پاسپورت برزیلی مخفی کیم جونگ اون و پدرش کشف شد

اگر این مساله درست باشد و خانواده "کیم" توانسته باشد از مرزهای کشورشان خارج شوند، این نخستین بار نبوده است؛ کیم جونگ اون در سال ۱۹۹۱ و در سفری ۱۱ روزه با همراهی برادر بزرگترش "کیم جونگ چول" به ژاپن رفته بود. این را روزنامه یومیوری در ۲۰۱۱ گزارش داد.

در آن زمان کیم جونگ اون جوان هشت سال داشت و با نام جوزف پارک در وین ویزا گرفت. شایعاتی وجود داشت مبنی براینکه برادران کیم در سفرشان به ژاپن به دیزنی‌لند رفتند. مقام‌های ژاپنی تحقیقاتی را درباره این مسافران مشکوک انجام دادند اما این دو پیش از انجام تحقیقات ژاپن را ترک گفته بودند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
همچین بدسلیقه هم نیست ها ! خیلی بهتر از پاسپورت ونزوئلا می باشد ! حداقل سالی یکبار کارناوال تماشا می کنند !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین