کد خبر: ۵۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
بنیانگذار شورای ملی ایرانیان امریکا (نایاک) در یادداشتی در «گاردین» مطرح کرد

ترامپ مسلمانان را در امریکا تهدید معرفی می کند اما درباره نژادپرستی سفید پوستان سکوت می کند

به نظر می رسد ترامپ و طرفداران اش بر این باور هستند که نئونازی ها و طرفداران برتری سفید پوستان انگیزه های نژادی و فرهنگی ای دارند که واکنشی در مقابل تهدید متوجه از جانب مهاجران محسوب می شود».
آفتاب‌‌نیوز :
سرويس سياسي-«تریتا پارسی» بنیانگذار شورای ملی ایرانیان امریکا (نایاک) در یادداشتی در روزنامه بریتانیایی «گاردین» اشاره می کند که ترامپ مسلمانان در امریکا را به عنوان تهدید قلمداد کرده است اما تیراندازی در فلوریدا که عامل آن نژادپرست بوده است را نادیده می گیرد او می نویسد:«علت این موضوع چیست؟ تمرکز ترامپ بر روی مهاجران و مسلمانان و قلمداد کردن انان به عنوان یک تهدید است در حالی که به طور عامدانه و آگاهانه او تهدیدات نژادپرستانه و افراط گرایانه دست راستی را نادیده می گیرد. 

به گزارش آفتاب نيوز، تیراندازی هفته گذشته در مدرسه ای در امریکا به ما یاداوری کرد که ترامپ امریکا را به خطر انداخته است. ترامپ کاری را انجام داده که پیشینیان او انجام نداده بودند از نظر داخلی او با تغییر رویکرد تمرکز خود را بر روی مهاجران و مسلمانان به عنوان تهدید تغییر داده است. 

در حالی که به طور عامدانه تهدیدات متوجه از جانب نژادپرستان و افراط گرایان دست راستی را نادیده گرفته است.  در عرصه بین المللی او ممنوعیتی را برای مسلمانان اعمال کرده است که هدف از آن این است که شهروندان کشورهایی که هیچ سابقه ای در انجام اقدامات تروریستی در خاک امریکا نداشته اند را از ورود به امریکا منع می کند.

نشانه های بسیاری وجود دارند که حاکی از آن هستند «نیکلاس کروز» عامل تیراندازی مرگبار دبیرستانی در فلوریدا یک تهدید جدی بود. در رسانه های اجتماعی او نوشته بود که قصد دارد یک تیراندازی حرفه ای در مدرسه انجام دهد. او درباره کشتن حیوانات صحبت کرده بود. به گفته دانش آموزان دیگر او دیدگاه های نژادپرستانه ای داشته و سیاه پوستان، لاتین تبارها و مسلمانان را تحقیر کرده بود. واقعیت آن است که دولت ترامپ در تلاش بود تا واقعیت را تغییر دهد اما داستان های وحشتناکی که بازماندگان آن تیراندازی توصیف کردند دولت را غافلگیر کرد. یکی از دانش آموزان مدرسه ای که تیراندازی در آنجا انجام شد به «دیلی بیست» گفته است:«او از مسلمانان به عنوان تروریست و بمبگذار یاد می کرد و می دیدم که کلاه طرفداران کارزار انتخاباتی ترامپ را بر سر گذاشته است».

یکی دیگر از هکلاسی هایش می گوید که او همیشه در این باره بحث می کرد که احساس می کند سفیدپوستان برتر از سایرین هستند. با این حال علیرغم آن که هکلاسی هایش پیش بینی می کردند که در مدرسه تیراندزای خواهد کرد و علیرغم آن که پلیس محلی ۳۹ بار از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو خانه او را مورد بازدید قرار داده بود و علیرغم آن که این پسر دست کم دو بار از اف بی آی  یا پلیس فدرال امریکا اخطار دریافت کرده بود تحقیقاتی صورت نگرفت و کروز به راحتی می توانست به اسلحه دسترسی داشته باشد». 

این فعال سیاسی ایرانی تبار در ادامه می نویسد:«از آن جایی که کروز دیدگاه هایش از دید ترامپ تهدید محسوب نمی شود جلوی او را نگرفتند او مخالف مهاجران، جوانان، امریکایی های افریقایی تبار و مسلمانان است یعنی مخالف تمام افراد غیر سفید پوست است. هم چنین، در مورد پسر ۱۷ ساله نئونازی امریکایی که در حرکتی انتقام جویانه مادر و پدر نامزدش را با شلیک گلوله پیش از کریسمس به قتل رساند نیز وضعیت مشابهی وجود داشت. دوستان او می گویند که حرکات و اقدامات نامتعارف او را به والدین اش اطلاع داده بودند اما آنان هرگز به پلیس اطلاع ندادند تا آن که چند هفته بعد او به ارتکاب قتل متهم شد. 

به نظر می رسد ترامپ و طرفداران اش بر این باور هستند که نئونازی ها و طرفداران برتری سفید پوستان انگیزه های نژادی و فرهنگی ای دارند که واکنشی در مقابل تهدید متوجه از جانب مهاجران محسوب می شود». 

او در ادامه می افزاید:«این موضوع سبب می شود تا امریکایی ها کم تر احساس امنیت کنند. نه به خاطر این که امریکایی علیه امریکایی قرار می گیرد بلکه بدین خاطر که ترامپ تمرکز خود را از تهدید راست گرایان افراطی دست راستی و نژادپرستی دور کرده و تنها داعش و جریان های اسلامگرا را به عنوان تهدید معرفی می کند. واقعیت اما آن است که در فاصله ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶، عناصر راست افراطی مرتکب ۶۲ مورد ترور و جنایت شده اند این در حالیست که عناصراسلام گرا تنها ۲۳ اقدام تروریستی را انجام داده اند اگرچه گروه های تندروی مذهبی سبب مرگ و میر بیش تری شده اند (۱۹۹ مورد مرگ و میر) در مقابل اقدامات تروریستی نژادپرستان (۱۰۹ مورد مرگ و میر)». 

او در پایان می نویسد:«با این حال، ترامپ به این مسائل توجهی ندارد. او شهروندان هفت کشور را از ورود به امریکا و دریافت ویزا منع کرده است که هیچ نقشی در اقدامات تروریستی در امریکا نداشته اند. بیش از ۹۴ درصد از عاملان اقدامات تروریستی در امریکا در فاصله سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۵ میلادی مرتبط با شهروندان سه کشوری بوده اند که متحد امريكا محسوب می شوند و نام شان در فهرست ممنوعیت دریافت ویزا نیست». 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین