کد خبر: ۵۱۱۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

هنگام التهاب زانو از انجام این ورزش‌ها خودداری کنید

یک جراح و متخصص زانو و آسیب‌های ورزشی معتقد است: هنگام آسیب‌دیدگی تاندون‌های زانو، رباط‌ها یا مینیسک و متورم شدن زانو از انجام ورزش‌هایی همچون اسکی، دو، فوتبال، بیسبال و بسکتبال خودداری کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محسن مردانی کیوی در گفت وگو با ایسنا، افزود: برای این که متوجه شویم زانو دچار التهاب شده یا خیر؟ بهتر است زانوهای دو پا را با هم مقایسه کنید. مقایسه دو زانو با یکدیگر بهترین راه برای متوجه شدن تورم یا قرمزی و هر چیز غیر معمول دیگری  است. اگر تورم در پشت زانو ایجاد شود، می‌تواند نشانه کیست بیکر باشد. زمانی که مایع اضافی به بافت پشت زانو روانه شود، باعث تورم در پشت زانو می‌شود و هنگام سر پا ایستادن درد بیشتر می‌شود.

وی گفت: اگر هنگام حرکت دادن زانو احساس ناراحتی می کنید پای شما دچار آسیب شده که نیاز به درمان دارد. ممکن است این ناراحتی را تحت عنوان درد و سفتی احساس کنید که سفتی آن احتمالا ناشی از مایع درون زانو است. ضمن این که تلاش کنید وزن خود را روی پا بگذارید تا ببینید پای شما قادر به تحمل وزن شما هست یا خیر.

این جراح و متخصص زانو و آسیب‌های ورزشی اضافه کرد: چند روز بعد از اینکه تورم قابل توجهی را احساس کردید و متوجه شدید قادر به تحمل وزن خود روی پای خود نیستید و یا تب و قرمزی روی زانو مشاهده کردید ممکن است حاکی از عفونت باشد. اگر هیچ بهبودی حاصل نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است رباط ها آسیب دیده باشند.

مردانی افزود: ورزش های بسیاری بویژه ورزش هایی که نیاز به دویدن و پریدن دارند، احتمال آسیب به زانوها در این ورزش‌ها زیاد است. بنابراین از انجام ورزش هایی همچون اسکی، اسکی روی برف، دو، فوتبال، بیسبال و بسکتبال تا زمانیکه زانوها به طور کامل بهبود پیدا نکرده خودداری کنید.

این جراح و متخصص زانو و آسیب‌های ورزشی خاطرنشان کرد: مشکل صاف بودن کف پا نیز می‌تواند یکی از عوامل تورم و درد زانو باشد که برای حل این مشکل باید به ارتوپد مراجعه کنید ممکن است کفی ارتوتیک (کفی طبی) تجویز کند تا آن را داخل کفش خود قرار دهید.

وی در پایان گفت: برای محافظت از زانوی ملتهب از حرکات تکراری که زانو در آن ها نقش مهمی دارد و مجبور به خم و راست کردن، نشستن و برخاستن و...هستید، اجتناب کنید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین