کد خبر: ۵۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

پیش‌بینی بازار مسکن تا تابستان آینده

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک با پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن تا تابستان آینده، گفت:میزان رشد اجاره‌بها باید متناسب با حقوق باشد،‌تقریبا هر سال ۱۰ تا ۱۲ درصد حقوق افزایش می‌یابد که این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره‌بها پخش می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با پیش بینی این‌که تا پایان تابستان آینده در حوزه خرید و فروش، حجم معاملات مسکن با رشد 10 درصدی روبرو خواهد شد، اظهار کرد: البته این پیش‌بینی به شرطی است که اتفاق خاصی در دیگر بخش‌های اقتصادی از جمله دلار، ارز و طلا روی ندهد.

وی در رابطه با وضعیت اجاره‌بهای مسکن در سال آینده نیز تصریح کرد: نقل و انتقالات در بازار اجاره‌بها از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و در ماه‌های خرداد تا شهریور پیک جابجایی مستاجران است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم میزان رشد اجاره‌بها منتطبق و متناسب رشد قیمت مسکن باشد و بیشتر از این رقم منطقی نیست.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر این‌که باید قدرت پرداخت اجاره‌بها در مستاجران وجود داشته باشد، اظهار کرد: میزان رشد اجاره‌بها باید متناسب با حقوق پایه و رشد دستمزدها باشد،‌تقریبا هر سال 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می‌یابد و این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره‌بها پخش شود.

عقبایی با ابراز امیدواری در رابطه با تناسب رشد نرخ اجاره‌بها در سال آینده با نرخ‌های سال 96، افزود:‌ زمانیکه عرضه و تقاضا توازن نداشته باشد، افزایش نرخ اجاره‌بها روی می‌دهد و این رشد نباید به حدی باشد که برای مردم تبدیل به یک دغدغه شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین