کد خبر: ۵۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

فرصت ها را از دست ندهیم و به کمک خانواده های نیازمند بشتابیم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان گفت: در ایام نزدیک به عید هستیم و روز احسان و نیکوکاری نزدیک است، فرصت ها را از دست ندهیم و به کمک خانواده های نیازمند بشتابیم، زیرا هیچ کار خوبی به اندازه کمک کردن به مستضعفین ارزش ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه شما را به تقوای الهی دعوت می کنم، اظهارکرد: طبق فرمایش امام باقر (ع)،  شیعیان امام علی(ع) دارای پنج خصلت تقوا، خدا ترس و اهل تلاش و فعال بودن، مراقبت از نفس خود، دوری کردن از کینه ورزی هستند.

 وی با بیان اینکه فرزند از مواردی است که بر روی انسان اثرگذار است، افزود: گاهی حتی فرزندان موجب منحرف شدن والدین خود شده اند. همین طور که فرزند بد روی والدین تاثیرگذار است والدین بد نیز بر روی فرزند تاثیرگذارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اولاد زمانی که کوچک هستند امیر و زمانی که بزرگ می شوند فتنه و دشمن هستند، تصریح کرد: فرزند به معنای دشمن بودن یعنی اینکه والدین را مورد امتحان قرار می دهند و اگر زنده بمانند فتنه ایجاد می کنند و در صورت مردن غم و حزن به والدین می دهند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه پرونده پنچ گروه از مردگان بسته نخواهد شد و برای ثواب بردن باز است، ادامه داد: گروه نخست افرادی اند که درختی کاشته اند، در قرآن به کاشتن درخت خرما اشاره شده است، گروم دوم افرادی که آبی را جاری کنند و چاهی را بکنند، گروه سوم افرادی که به قصد خداوند مسجد بنا کنند، گروه چهارم افرادی که کتاب مفیدی از جمله قرآن بنویسند و گروه پنجم افرادی که فرزند صالح از خود باقی بگذارند .

وی با بیان اینکه فرزندان دارای حقوقی هستند که این حق به ویژه بر پدر بیشتر دارای اهمیت است، خاطر نشان کرد: یکی از این حقوق که حق قبل از تولد و حتی قبل از ازدواج است این است که مادر خوب برای فرزند انتخاب شود، زیرا مادر نقش وراثتی دارد و صفات خود را بیش از پدر به فرزند منتقل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: خصلت های جسمی مادر و روحیات او به فرزند منتقل می شود و فرزند این روحیات را به ارث می برد، در نتیجه انتخاب زن باید از خانواده شجاعی باشد و مادر ترسو ترس را به فرزند منتقل می کند. هم چنین تغدیه مادر بسیار مهم است و تغذیه او بر فرزند تاثیر بسیاری دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه تصمیم برای اینکه با چه زنی ازدواج کنیم بسیار مهم است، ادامه داد: مادر در ترکیب چهره، تفکر و تعقل فرزند خود نقش بسیاری دارد و سعادت و شقاوت انسان در رحم مادر شکل می گیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شیر مادر در رفتار و تربیت فرزند موثر است، افزود: در صورتی که مادری نمی تواند به فرزندش شیر دهد، لازم است که فرزند از شیر زنی دیگر بخورد و بهتر است که آن زن نادان نباشد، زیرا شیر او بر کودک تاثیر می گذارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه مادران در زمان شیر دهی با طهارت باشند، گفت: یکی از امتحان های عجیب فرزند است، در صورتی که به خوبی تربیت شود نعمت و در صورتی که بد تربیت شود مصیبت است.

وی تصریح کرد: اگر در خانه نماز بخوانیم و قرآن خوان باشیم فرزند الگو می گیرد و یا بالعکس اگر رفتار خوبی نداشته باشیم فرزند بد تربیت می شود که در این حالت، تربیت بد فرزند در نامه اعمال نوشته می شود حتی اگر والدین مرده باشند.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز به روز 13 جمادی الثانی که مقارن است با وفات ام البنین مادر حضرت ابوالفضل(ع)اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین مادر و همسر شهید اسلام هستند که چهار فرزند پسر خود را تقدیم به اسلام کردند و این روز را به نام مادران و همسران شهید گذاشته شده است.

وی به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی در 14 اسفند ماه سال 57 اشاره کرد و افزود: در ایام نزدیک به عید هستیم و روز احسان و نیکوکاری نزدیک است، فرصت ها را از دست ندهیم و به کمک خانواده های نیازمند بشتابیم، زیرا هیچ کار خوبی به اندازه کمک کردن به مستضعفین ارزش ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه صدقه یعنی اینکه کار خوبی را به قصد خدا انجام دادن، خاطر نشان کرد: از جمله صدقاتی که خود خداوند ثواب آن را می دهد کمک کردن به فقرا است، زیرا خداوند وعده داده است که اگر یک کار خوب انجام دهید من 10 قدم به سمت شما می آیم و اگر انفاق کنیم 700 قدم به سمت شما می آیم.

طباطبایی نژاد ادامه داد: 15 اسفندماه هفته منابع طبیعی است و باید فضاهای سبز شهری را نگه داری کنیم و در حفظ آن کوشا باشیم.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین