کد خبر: ۵۱۱۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
روسیه و چین به هیچ وجه دلیلی نمی‌بینند که درخصوص توافق هسته‌ای مطابق میل آمریکا عمل کنند

استراتژی ترامپ درمورد ایران در حال شکست است/۳ یار ترامپ که مخالف لغو برجام‌ هستند

«واشنگتن پست» می‌نویسد به نظر می‌رسد ترامپ مجبور به عقب‌نشینی از موضع جاه‌طلبانه خود خواهد شد که گفته بود توافق هسته‌ای باید اساسا لغو شده و یا این که از بنیان تغییر کند. ترامپ اصرار می‌کند تا یک نمایش را اجرا کند و این تنها یک نمایش بود؛ نمایش پایان برجام. اکنون آن‌هایی که ترامپ را تحریک می‌کنند «نیکی هیلی» نماینده امریکا در سازمان ملل متحد و سناتور «تام کاتن» هستند که اگر نه بی‌پروا که احمق به نظر می‌رسند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «جنیفر روبین» که خود از تحلیلگران نزدیک به جمهوری‌خواهان است در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» می‌نویسد: من یکی از متقدان تصمیم ترامپ در مورد عدم تایید برجام بوده‌ام آن هم به چندین دلیل: متحدان اروپایی ما اکنون با ما نیستند، ایران کم‌ترین مشوقی برای بازنویسی توافق هسته‌ای ندارد، ما فاقد اهرم‌های لازم هستیم، ما می‌توانیم کارهای سازنده‌تری را با متحدان مان انجام دهیم. بسیاری از تندروهای ایران که مخالف برجام بوده‌اند با این دیدگاه موافق بوده‌اند. همچنین، من فکر نمی‌کنم که مشاوران ترامپ این مهارت دیپلماتیک را داشته باشند که بدون کورکورانه پیمودن مسیر به سوی یک مواجهه هسته‌ای و یا بدون احساس شرم عقب‌نشینی کنند. ما می‌بینیم که اکنون ترامپ با خشم و عصبانیت تلاش می‌کند تا کره شمالی را مدیریت کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در ادامه می‌نویسد: اظهارات ترامپ درباره پاره کردن برجام در پایتخت‌های اروپایی حساسیت‌برانگیز بوده است. آنان نمی‌خواهند دست به بازنویسی دوباره توافق هسته‌ای بزنند بلکه خواستار ایجاد یک توافق جایگزین هستند که درباره برنامه موشکی ایران باشد و محدودیت‌های دائمی برای قابلیت تولید سوخت هسته‌ای ایران اعمال نماید. وزارت خارجه امریکا در حال تلاش برای کسب حمایت اروپایی‌ها برای اقدامات سخت‌گیرانه است؛ آن هم با تهدید وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها». 

واشنگتن پست: استراتژی ترامپ در مورد ایران در حال شکست است/۳ یار ترامپ که مخالف لغو برجام هستند

«جنیفر روبین» در ادامه با طرح این پرسش که چرا کار ترامپ دشوار خواهد بود، توضیح می‌دهد: در اینجا مشکلاتی اساسی وجود دارند. از نگاه ترامپ، توافق هسته‌ای میراث دولت اوباما است که او خواستار لغو آن است. او می‌گوید این بدترین معامله‌ای است که تاکنون حاصل شده است. در عین حال روسیه و چین به هیچ وجه دلیلی نمی‌بینند که مطابق میل آمریکا عمل کنند. از سوی دیگر تیم امنیت ملی رییس‌جمهوری از جمله «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه، «جیمز متیس» وزیر دفاع و «اچ ار مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا سه بار به ترامپ توصیه کردند که برجام را لغو نکند و هر بار که مهلت تمدید تعلیق مجازات تحریمی علیه ایران را امضا کرد سبب شد تا کارش برای لغو برجام دشوارتر شود. 

خبرنگار «واشنگتن پست» در ادامه می‌نویسد به نظر می‌رسد ترامپ مجبور به عقب‌نشینی از موضع جاه‌طلبانه خود خواهد شد که گفته بود توافق هسته‌ای باید اساسا لغو شده و یا این که از بنیان تغییر کند. 

«جنیفر روبین» در ادامه اشاره می‌کند که ترامپ اصرار می‌کند تا یک نمایش را اجرا کند و این تنها یک نمایش بود؛ نمایش پایان برجام. او می‌افزاید: عدم تایید پایبندی ایران به برجام یک سیاست نیست بلکه ابزار و وسیله‌ای برای ساکت کردن او بود. وزارت امور خارجه آمریکا هیچ‌گاه نمی‌خواست کار به این جا کشیده شود و اکنون در تلاش است تا به متحدان امریکا بگوید که ایالات متحده به نقطه انفجار نخواهد رسید و بدون یک جایگزین واقعی و ارائه آن به برجام پایان نخواهد داد. همان‌گونه که مک مستر، متیس و تیلرسون پیشتر هشدار داده بودند اکنون آن‌هایی که ترامپ را تحریک می‌کنند «نیکی هیلی» نماینده امریکا در سازمان ملل متحد و سناتور «تام کاتن» هستند که اگر نه بی‌پروا که احمق به نظر می‌رسند». 

واشنگتن پست: استراتژی ترامپ در مورد ایران در حال شکست است/۳ یار ترامپ که مخالف لغو برجام هستند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
1
0
اصلاح کنید " هربرت ریموند مک مستر" مشاور امنیت ملی امریکا است نه وزیر دفاع .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین