کد خبر: ۵۱۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
ظریف در دیدار با نخست وزیر بوسنی هرزگوین مطرح کرد

ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری ها با بوسنی و هرزگوین ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «دنیس ازدیزویچ» نخست وزیر بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این دیدار ازدیزویچ  با خوشامدگویی از همه کمک های ایران به بوسنی در گذشته قدردانی کرد و افزود: ایران در قلب تک تک مردم بوسنی جای دارد.

وی روابط دو کشور را بسیار دوستانه خواند و افزود: هیچ مشکل و مانعی در روابط دو جانبه نداریم، ولی مایلیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در سطح مناسبی گسترش دهیم.

 نخست وزیر بوسنی و هرزگوین  تصریح کرد: امضای توافق نامه تجارت ترجیحی، برقراری روابط بانکی و نیز تسهیلات روادیدی از جمله موضوعاتی است که لازم است برای برطرف شدن موانع همکاری های تجاری و اقتصادی انجام شود.

در ادامه این دیدار ،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ سلام گرم و دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: بوسنی و هرزگوین از گذشته در قلب ایرانیان جای دارد. ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری ها با بوسنی و هرزگوین ندارد.

 ظریف سیاست ایران را کمک به انسجام و ثبات بیشتر بوسنی و همکاری با همه اقوام در این کشور دانست و اضافه کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می تواند به روابط اقتصادی دو کشور تحرک بخشد. برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیلات روادیدی نیز می تواند موانع همکاری ها را تا حدود زیادی برطرف کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین