کد خبر: ۵۱۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

ساخت اولین هتل «انرژی مثبت» جهان+تصاویر

این هتل تنها ۱۵ درصد از انرژی صرف شده در هتل‌های معمولی را مصرف می‌کند و در عین حال در طراحی آن به عوامل معماری سنتی منطقه نیز توجه شده‌ است. برای مثال ستون‌های حامل A شکلی که زیر بدنه هتل قرار دارند با الهام از سازه‌های چوبی ساخته خواهند شد که در این منطقه از آنها برای خشک کردن ماهی استفاده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- هتل «سوارت» در نروژ اولین هتلی است که براساس استاندارد Powerhouse انرژی مثبت طراحی شده است؛ طرحی که با مشارکت شرکت معماری سنوهتا برای نشان دادن امکان ساخت سازه‌های انرژی مثبت در سرمای نروژ عرضه شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ برای رعایت استاندارد‌های Powerhouse یک ساختمان باید طی ۶۰ سال به اندازه‌ای انرژی تولید کند که مقدار آن با انرژی صرف شده برای تولید مصالح، عملیات ساخت، بهره‌برداری از بنا و مدیریت زباله‌ها و فاضلاب آن برابری کند، مرز و محدوده‌ای که رسیدن به آن در سرمای شدید نروژ کمی دشوار به نظر می‌آید.

اما معماران شرکت سنوهتا یک سال از زمان خود را به نقشه‌برداری از الگوی انعکاس تشعشعات خورشیدی در اطراف این منطقه کوهستانی اختصاص دادند و براساس این اطلاعات به این نتیجه رسیدند که سازه باید حلقوی شکل باشد، سقف آن از صفحات خورشیدی پوشانده شده‌ باشد که این صفحات نیز با استفاده از انرژی آبی تولید شده‌ باشند تا میزان آلودگی کربنی ناشی از ساخت بنا به حداقل برسد.

تابستان‌های طولانی نروژ باعث خواهند شد تا انرژی مورد نیاز بیش از یکسال ذخیره شوند. طی این ماه‌های گرم تراس‌ اتاق‌های این هتل امکان خنک‌ نگه داشتن سازه را فراهم می‌آورند و پنجره‌های بزرگ اتاق‌ها در طول ماه‌های زمستانی نور بیشتری از خورشید را وارد اتاق‌ها خواهند کرد. سیستم حرارتی این هتل نیز از پمپ‌های زمین گرمایی یا ژئوترمال بهره خواهد برد که به دیوارها متصل خواهند شد.

به گفته شرکت سنوهتا،‌ این هتل تنها ۱۵ درصد از انرژی صرف شده در هتل‌های معمولی را مصرف می‌کند و در عین حال در طراحی آن به عوامل معماری سنتی منطقه نیز توجه شده‌ است. برای مثال ستون‌های حامل A شکلی که زیر بدنه هتل قرار دارند با الهام از سازه‌های چوبی ساخته خواهند شد که در این منطقه از آنها برای خشک کردن ماهی استفاده می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین