کد خبر: ۵۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

پیش‌بینی ورایتی از برندگان اسکار 2018

در فاصله کمتر از یک روز تا برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۸، نشریه ورایتی برندگان مهم‌ترین جایزه سال سینمای جهان را پیش‌بینی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
برندگان نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند) در ۲۴ شاخه گوناگون در حالی اعلام می‌شوند که فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» با نامزدی در ۱۳ شاخه پیشتاز است و فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» ساخته «مارتین مک‌دونا» در ۹ شاخه و درام جنگی «دانکرک» به کارگردانی «کریستوفر نولان» نیز در ۷ شاخه شانس کسب جایزه دارد.

در شاخه بهترین فیلم؛ امسال شاهد یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها در چند سال اخیر هستیم. شاید فیلمی که می‌تواند شگفتی‌ساز باشد «دانکرک» درام جنگی ساخته «کریستوفر نولان» باشد اما این فیلم در جوایز سینمایی بویژه در لس‌انجلس کمتر از انتظار ظاهر شده است.

از سوی دیگر «سه بیلورد خارج از میزوری» پس از کسب جوایز از انجمن کارگردانان آمریکا، جوایز بفتا و گلدن گلوب از شانس خوبی برخوردار است اما ماهیت فیلم که مخاطبانش را نیز به دو دسته تقسیم کرده، می‌تواند در رای نهایی اعضای آکادمی نیز موثر باشد.

دو فیلم «برو بیرون» و «لیدی برد» هر دو فیلم‌های دوست‌داشتنی هستند که انتظار می‌رود عملکرد خوبی داشته باشند اما در این میان فیلم «شکل آب» با توجه به قدرتش در شاخه‌های فنی و تحسین انجمن کارگردانان و تهیه‌کنندگان، شانس اصلی این شاخه محسوب می‌شود.

«گیلرمو دل‌تورو» که برای ساخت فیلم «شکل آب» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از اغلب انجمن‌های سینمایی، گلدن گلوب و بفتا شده، ظاهرا از پیش جایزه بهترین کارگردانی اسکار را نیز برای خود کنار گذاشته است و اگر یک تهدید غیرمنتظره برای او متصور باشیم «کریستوفر نولان» برای فیلم «دانکرک» خواهد بود، اما آن طور که از تجارب جوایز اسکار در چند سال اخیر می‌توان پیش‌بینی کرد این است که در شاخه کارگردانی تقریبا همه چیز طبق روال معمول پیش می‌رود و امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، «گری اُلدمن» بخت اصلی محسوب می‌شود که برای بازی در نقش «وینستون چرچیل» در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» از سایر رقبایش فاصله گرفته است. «تیموثی شالمی» (مرا به نامت صدا کن)، «دنیل دی‌لوئیس« (ماجرای فانتوم)و «دنزل واشنگتن» (رومن جی) دیگر نامزدهای این شاخه هستند.

در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن، همچون چند سال اخیر رقابت بیشتری حاکم است اما «فرانسس مک‌دورماند» برای بازی در فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری» که طرفداران قابل توجهی نیز دارد، راحت‌ترین انتخاب برای رای‌دهندگان است، پس انتظار آن را داشته باشید. «سیرشا رونان» بازیگر فیلم «لیدی برد» دومین شانس این شاخه محسوب می‌شود و «سلی هاوکینز» برای بازی صامت خود می‌تواند شگفتی‌یاز باشد.

در شاخه نقش مکمل مرد نیز «سم راکول» همبازی «مک‌دورماند» به تدریج خود را پیشتاز این شاخه نشان داده اما «ویلم دفو» برای فیلم «پروژه فلوریدا» نیز مورد توجه بسیاری از منتقدین است و رقیب اصلی «راکول» است. در شاخه نقش مکمل زن نیز نقش‌آفرینی«الیسون جنی» در فیلم «من، تانیا» با کسب جوایز انتخاب منتقدین، گلدن گلوب، انجمن بازیگران و بفتا، بخت اصلی محسوب می‌شود.

در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی که رای‌ دادن برای همه اعضای آکادمی اسکار آزاد است، فیلم لبنانی «توهین» به کارگردانی «زیاد دویری» اخیرا توجهات بیشتری را به خود جلب کرده اما هنوز فیلم شیلیایی «یک زن شگفت انگیز» شانس اصلی کسب جایزه است که از مدت‌ها پیش خود را در اندازهای یک مدعی جدی معرفی کرده است.

«در جسم و روح» (مجارستان)، «بی‌عشق» (روسیه) و «میدان» (سوئد) دیگر نامزدهای قدرتمند این شاخه هستند که می‌توانند معادلات رو به هم بریزند.

پیش‌بینی کامل برندگان نودمین جوایز اسکار از نگاه نشریه واریتی در زیر آمده است:

** بهترین فیلم بلند/ شکل آب

** بهترین کارگردانی /گیلرمو دل‌تورو (شکل آب)

** بهترین بازیگر نقش اول مرد/ گری اُلدمن (تاریک‌ترین ساعت)

** بهترین بازیگر نقش اول زن/ فرانسس مک‌دورماند (سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ)

** بهترین بازیگر نقش مکمل مرد/ سم راکول (سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ)

** بازیگر نقش مکمل زن/ الیسون جنی (من تانیا)

** بهترین فیلم غیرانگلیسی/ یک زن شگفت‌انگیز (شیلی)

** بهترین فیلم‌نامه اقتباسی/ مرا به نامت صدا کن

** بهترین فیلم‌نامه اصلی/ سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ

** بهترین مستند بلند/ ایکاروس

** بهترین انیمیشن بلند/ کوکو

** بهترین تدوین/ دانکرک

** بهترین موسیقی متن/ شکل آب

** بهترین ترانه/ بزرگترین شومن

** بهترین فیلم‌برداری/ بلیدرانر ۲۰۴۹

** بهترین طراحی لباس/ ماجرای فانتوم،

** بهترین مستند کوتاه/ قهرمان زن

** بهترین چهره‌آرایی/ تاریک‌ترین ساعت

** بهترین طراحی تولید/ شکل آب

** بهتری تدوین صدا/ دانکرک

** بهترین صداگذاری/ دانکرک

** جلوه‌های ویژه بصری/ بلیدرانر ۲۰۴۹

** بهترین فیلم کوتاه/ مدرسه ابتدایی دکالب

** بهترین انیمیشن کوتاه/ بسکتبال دوست‌داشتنی

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین