کد خبر: ۵۱۱۹۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
وزیر کشور: نگاه‌مان به بحث حجاب جرمی نیست/93 درصد مردم متدین و معتقد به حجاب هستند

راه‌حل‌ها درخصوص حجاب نباید به پلیس و گشت ارشاد ختم شود؛ تجربه 38 ساله می‌گوید موثر نبوده

نگاه‌مان به بحث حجاب نگاه جرمی نیست بلکه نگاه فرهنگی است، جلسه بعد که به موضوع حجاب می‌پردازیم راه حل‌های قابل اجرا و عملیاتی ارائه شود، این راه‌حل‌ها همیشه هم نباید به نیروی انتظامی و گشت ارشاد ختم شود، البته این راه در زمان اضطرار و وقتی با شبکه‌های فساد مواجه می‌شویم انجام می‌دهیم. البته که تجربه سی و هشت ساله به ما می‌گوید این راه‌حل موثر نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر کشور گفت: نگاه‌مان به بحث حجاب نگاه جرمی نیست بلکه نگاه فرهنگی است و در این بحث محور اصلی باید مردم باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نود و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه جلسه بعدی این شورا با موضوع حجاب برگزار خواهد شد، گفت: چند روز گذشته در قم خدمت جامعه مدرسین حوزه علمیه بودم. آنها با حسن نیت و توجه کامل مسائل کشور را پیگیری می‌کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه جامعه ما جامعه متدین و علمای ما مورد توجه و جزو کانون‌ها و مراجع اصلی ما هستند اظهار داشت: آنها نگرانی‌هایی درمورد حجاب داشتند که این دغدغه نگرانی همه ما است، جامعه دینی باید متناسب با قوانین دینی آن باشد.

وی اضافه کرد: تحولات اجتماعی، سبک زندگی و تحولات اجتماعی در موضوع حجاب تجلی خود را دارد، ما متولی مسئول هستیم لذا هم باید پیشگیری کنیم و هم اقدامات و ارزیابی‌های لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: نگاه‌مان به بحث حجاب نگاه جرمی نیست بلکه نگاه فرهنگی است، جلسه بعد که به موضوع حجاب می‌پردازیم راه حل‌های قابل اجرا و عملیاتی ارائه شود، این راه‌حل‌ها همیشه هم نباید به نیروی انتظامی و گشت ارشاد ختم شود، البته این راه در زمان اضطرار و وقتی با شبکه‌های فساد مواجه می‌شویم انجام می‌دهیم. البته که تجربه سی و هشت ساله به ما می‌گوید این راه‌حل موثر نبوده است.

به نوشته فارس، وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این است که نیروی انتظامی و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند این کارها را انجام دهند بلکه در بحث حجاب محور اصلی باید مردم باشند.

رحمانی فضلی گفت: دو سال قبل آقای خاموشی آماری دادند که 93 درصد مردم متدین و معتقد به حجاب هستند، حال باید چه کنیم ا ین 93 درصد در مذاهب عینی هم تجلی پیدا کنند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
2
تا حالا که همه راه ها به گشت ارشاد و سیخ و درفش ختم شده. کسی هم فکر نمی کنه چرا در جامعه ای که 93 درصد متدین هستند بد حجابی وجود دارد؟ آیا تعریف شما از حجاب مشکل ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
2
98 درصد مردم متدین و معتقد به حجاب هستند
آقای روشنی
کی به کیه؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
2
اين آمارها رو از كجا در مياريد اگه 50 درصد هم به حجاب اعتقاد داشته باشند البته حجابي كه شما مد نظر داريد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
یک رفراندوم بذارید.......
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
مگر نمیگین مردم اعتقاد به حجاب دارند. آزاد بگذارید هر کس هر طور که مایله بپوشه. اونوقت دیگه نیازی هم به بودجه کلان گشت ارشاد نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین