کد خبر: ۵۱۲۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

پیازچه بخورید و بدن تان را شگفت زده کنید!

پیازچه ، یک سبزی با خواص ضدالتهابی موثر می ­باشد. با آن طعم تند و نافذش، شبیه طعم پیاز است، در واقع اصل و نسبش به مدیترانه­ و آسیای مرکزی می ­رسد.
آفتاب‌‌نیوز : پیازچه ، یک سبزی با خواص ضدالتهابی موثر می ­باشد. با آن طعم تند و نافذش، شبیه طعم پیاز است، در واقع اصل و نسبش به مدیترانه­ و آسیای مرکزی می ­رسد. از نظر ژنتیکی، این سبزی مغذی خواهر سیر و پیاز است. خواص آن شامل مواردی از قبیل بهبود وضعیت قلب، تنظیم کلسترول، مبارزه با عفونت و …  می­‌باشد. در ادامه در نت نوشت از خواص پیازچه برایتان خواهیم گفت.

پیازچه درواقع از بدن در برابر ابتلا به سرطان پاسداری می­ کند که این خاصیت ناشی از فیبری موسوم به اینولین است، که در این ماده سودمند قرار دارد. مطالعات نشان داده ­اند که اینولین مانع آسیب به DNA و درنتیجه به­ وجود آمدن هرگونه جهش می­ شود. پیازچه هم­چنین دارای ماده دیگری به نام الیسین می­ باشد که رادیکال ­های آزاد بدن را خنثی می­‌کند و از وقوع سرطان ممانعت به عمل می ­آورد.

بهبود و سلامت قلب
خاصیت دیگر آن کاهش خطر ابتلا به بیماری ­های قلبی-عروقی و افزایش سلامتی قلب و عروق می ­باشد. فلاونوئیدهایی که پیازچه ­ها دارد، به تنظیم فشار خون و متعادل شدن سطح کلسترول بدن کمک می­ کنند. افزون بر این ­ها، به بازشدن عروق بسته و برگشت مجدد جریان طبیعی خون کمک شایانی می­ کنند. پیازچه­ ها هم­چنین، دارای فولیک اسید هستند که نقش مهمی در کاهش حمله و سکته قلبی ایفا می ­کند.

پیازچه از مادرهای باردار و نوزادان محافظت می ­کند
به­ دلیل حضور مقادیر شایان توجه فولیک اسید در این ماده­ ارزشمند، اخذ آن، یک حاملگی صحیح و سلامتی را برای مادران باردار به ارمغان می ­آورد. فولیک اسید باعث جلوگیری از نقص­ های مادرزادی و هم­چنین پیش­برد درست روند رشد جنین خواهد شد. پیازچه هم­چنین سبب پیش­برد حرکت ­های دستگاه گوارش و بنابراین باعث جلوگیری از یبوست، چه در نوزادان و چه در بزرگسالان خواهد شد.

مقدار کلسترول خون را تنظیم می­ کند
از دیگر خواص پیازچه، تنظیم کردن میزان کلسترول خون است. همان­طور که قبلاً اشاره شد، پیازچه حاوی ماده ­ای به نام الیسین می­ باشد. این ماده، آنزیمی را که در کبد مسئول ساخت کلسترول است، مهار می­ کند. همچنین باعث پایین آوردن سطح کلسترول بد خون خواهد شد.
تقویت سوخت ­و ساز بدن

پیازچه به طور طبیعی متابولیسم را افزایش می ­دهد. پیازچه این عمل را با بالا بردن سطح سوخت­ کالری، و در نتیجه در اختیار قرار دادن مقدار کافی انرژی برای بدن، انجام می ­دهد. اینولین موجود در آن به عنوان پروبیوتیک، با متعادل کردن جمعیت باکتری های مفید غشای مخاطی روده، سبب کاهش خطر ابتلا به چاقی می ­شود.

بهبود وضعیت روده

از خواص این ماده ارزشمند، بهبود سلامتی روده می ­باشد. پروبیوتیک ­های موجود در پیازچه، باعث جذب مرتب و متناسب مواد غذایی خواهند شد. آن­ ها هم­چنین مواد زائد را پاکسازی می ­کنند که متعاقب آن خطر التهاب روده کاهش می ­یابد. با ارتقای سطح سلامت روده، خطر ابتلا به سندرم Leaky Gut را کم می­ کند.

مبارزه با عفونت
این سبزی ارزشمند هم­چنین دارای توانایی مقابله با عفونت ­هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی است. پیازچه به عنوان یک ضدعفونی کننده­ طبیعی جهت مبارزه با انواع عفونت­ ها در بدن محسوب می ­شود.

سایر خواص پیازچه
سایر خواص پیازچه شامل:
– بهبود فعالیت مغزی و شادی فرد
– محافظت از بافت چشم در برابر اکسیداسیون، که از عوامل ایجاد آب مروارید است. هم­چنین، کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن
– بهبودی و سلامت استخوان ­ها
– ممانعت از کم ­خونی و علائم مربوط به آن

منبع: نت نوشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسنعلی ابراهیمی سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
1
جالب بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین