کد خبر: ۵۱۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره لیست دانشگاههای خارجی مورد تائید این وزارتخانه

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لیست دانشگاههای خارجی مورد تائید برای سال تحصیلی 2019-2018 اطلاعیه‌ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت آمده است: "با توجه به اینکه لیست دانشگاههای خارجی مورد تائید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2019-2018 اخیراً اعلام گردیده است ضمن یادآوری مجدد این نکته که لیست دانشگاههای مورد تائید صرفاً براساس رتبه هر دانشگاه در رتبه بندی های معتبر بین المللی از قبیل شانگهای،QS  و Times و با لحاظ نمودن رتبه گروه علوم پزشکی آن دانشگاه تعیین می شود، موارد ذیل جهت اطلاع کلیه افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی در خارج از کشور را دارند اعلام می گردد:

1- به کلیه افرادی که قصد شروع به تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور را دارند توصیه می‌شود صرفاً برای تحصیل در دانشگاه‌های اعلام شده در لیست مذکور اقدام نمایند. در غیر اینصورت برای افراد که از تابستان 2018 (ابتدای سپامبر 2018) در دانشگاههای دیگری که در لیست دانشگاههای مورد تائید نمی‌باشند شروع به تحصیل نمایند هیچگونه تسهیلاتی دانشجویی ارائه نخواهد گردید و امکان انتقال به دانشگاههای داخل کشور و همچنین ارزشیابی مدارک ایشان وجود نخواهد داشت .

2- کلیه افرادی که تحصیل خود را در دانشگاه‌هایی که تاکنون مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است آغاز نموده اند، می‌توانند کماکان به تحصیل خود ادامه داده و براساس ضوابط و مقررات موجود از تسهیلات دانشجویی و ارزشیابی مدارک بهره‌مند شوند.

3- در مورد دانشگاه‌هایی که در لیست 2018-2017 بوده ولیکن در لیست سال 2019-2018 قرار نگرفته‌ اند، در صورتیکه افرادی با اخذ ویزای دانشجویی در سال جاری مشغول طی دوره آمادگی که جزو شرایط ورود به دوره اصلی در آن دانشگاه و یا دانشگاههای آن کشور می باشد (ازقبیل دوره پادنک یا Preparation  و یاFoundation و...) بوده‌اند و قصد ورود به دوره اصلی رشته تحصیلی در سال 2019-2018 را دارند توصیه می‌شود در وهله اول در دانشگاه‌های اعلام شده در لیست 2019-2018 تحصیل خود را شروع نمایند. ولیکن در صورت عدم امکان اخذ پذیرش از این دانشگاهها می توانند تحصیل خود را در همان دانشگاه صرفا در سال تحصیلی 2019-2018 آغاز نمایند.

4- با توجه به اینکه در برخی از کشورها، علاوه بر دانشگاه اصلی که در لیست وزارت متبوع اعلام شده، کالج‌های وابسته به این دانشگاهها نیز به ارائه برخی از رشته‌های علوم پزشکی مبادرت می‌ورزند، از آنجایی که این کالج‌ها در رتبه بندی‌های بین المللی مورد ارزشیابی قرار نمی‌گیرند و فاقد کیفیت علمی لازم می‌باشند بنابراین تحصیل در این‌گونه کالج‌ها به هیچ عنوان مورد تائید نبوده و صرفاً تحصیل در دانشگاه اصلی مورد تائید می‌باشد.

5- دانشگاههای اعلام شده صرفا در کشور اصلی مورد تائید بوده و شعب آن در سایر کشورها مورد تائید نمی باشد.

6- در خصوص دانشگاه‌های مورد تائید در کشور روسیه برای افرادی که از سال تحصیلی 2019-2018 آغاز به تحصیل می نمایند صرفاً دوره‌هایی که به زبان روسی برگزار می‌شوند مورد تائید هستند.

در خصوص دانشگاه Moscow Medical Stomatology Institute N.A. Semashko که در حال حاضر تحت عنوان : Moscow State University of Medical and Dentistry A.I Yevdokimov (MSUMD) می‌باشد، رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی مورد تائید هستند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین