کد خبر: ۵۱۲۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
95 بافت انسانی سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج تحویل پزشکی قانونی شد

توضیح درباره یک ابهام سقوط هواپیمای ATR/ علت فوت برخی مسافران سرمازدگی بود؟+فیلم و عکس

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به معاینات انجام شده پزشکی قانونی بر روی اجساد یافت شده سانحه هوایی هیچ موردی مشاهده نشده که فوت ناشی از سرمازدگی مطرح باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
کامروز امین در خصوص علت فوت جانباختگان پرواز تهران- یاسوج افزود: تاکنون علت فوت تمام جانباختگان پرواز "تهران- یاسوج" ناشی از صدمات و شدت جراحات وارده سانحه هوایی بوده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد به خبرگزاری ایسنا گفته است: تاکنون 6 محموله به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که کار کدگذاری و نمونه گیری این محموله ها انجام شد.

امینی تصریح کرد: کارت این محموله‌ها برای شناسایی و انجام آزمایشات ژنتیک به پزشکی قانونی استان فارس ارسال شد.

اظهارات پیرمردي كه مي گويد او محل سقوط هواپيماي تهران-ياسوج را به مسئولان اطلاع داده است


وی ادامه داد: 95 بافت انسانی مجزای جانباختگان پرواز تهران- یاسوج تاکنون تحویل پزشکی قانونی استان شده است. کارشناسان پزشکی قانونی آماده هستند در صورتی که محموله‌ای از مابقی بافت‌ها و بقایا برسد کار آزمایشات و نمونه برداری ها را انجام دهند.

امینی تاکید کرد: وقتی که کار جستجو و انتقال پیکرها تمام شد پزشکی قانونی هویت بقایا و بافت هایی که در اختیار دارد را اعلام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حجم و ابعاد بعضی از پیکرها نسبت به سایر بافت های انسانی تحویل داده شده کامل تر هستند که با هماهنگی و دستور قضایی و انجام فرآیند صدور جواز دفن طی روزهای آینده تحویل خانواده های آنها خواهد شد.

پشت پرده درگیری فیزیکی بر سر تصاحب «جعبه سیاه»!

همچنین سایت تابناک در گزارشی نوشته است: روز شنبه با زحمات شبانه روزی نیروهای امدادی و فعالان حاضر در محل سقوط هواپیمای متعلق به شرکت آسمان، سبب شد تا سرانجام تیم کوهنوردی و متخصصی که به محل سقوط هواپیما اعزام شده بود، جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند و با حواشی زیاد به پایین کوه انتقال دهند.

بعدازظهر شنبه، منابع خبری فراوانی از پیدا شدن یا نشدن هواپیما سخن گفتند و به رغم آنکه بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس پیدا شدن جعبه سیاه را تأیید کرد، بلافاصله مسئولان سازمان هواپیمایی این موضوع را رد کردند و گفتند تا انجام بررسی های نهایی و تخصصی، اعلام دقیق این موضوع امکان پذیر نیست.

در همین رابطه، محمدسعید شریفی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی با انتقاد از سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: من نمی‌دانم آیا رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و یا معاون استاندار کهکیلویه و بویراحمد، در بالای کوه و سایت سانحه قرار دارند و می‌توانند جعبه سیاه را بین قطعاتی که یافته شده، تشخیص دهند یا خیر و اینکه چرا در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند، این جعبه‌سیاه یافت شده است؟! اینگونه اظهارات جای تأمل دارد، زیرا موضوع در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است.

فارغ از گمانه هایی که روز گذشته در ساعات ابتدایی پیدا شدن جعبه سیاه مطرح شد، سرانجام این خبر تأیید شد تا ماجرا وارد مرحله تحویل جعبه به مسئولان شده و آغاز فرایند بررسی های تخصصی برسد؛ فرآیندهایی که البته دوباره درگیر حواشی شد و جنجال های دوباره پدید آمد.

ظهر امروز دوباره بهرام پارسایی، سخن هایی در مورد جعبه سیاه مطرح کرد که خیلی زود به صدر اخبار رسانه ها رسید. سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در این رابطه گفت: «ظاهراً یک گروه می‌خواستند از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به دادستانی ممانعت کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.»

این اظهارات که در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی بازتاب پیدا کرد، در حالی بیان شد که عباس بهشتی، فرماندار شهرستان دنا و نماینده دولت در منطقه در مورد جرئیات اتفاق به «تابناک» گفت: «اصلاً موضوعی تحت عنوان درگیری فیزیکی یا حتی تنش وجود نداشت. روز گذشته ساعت 15 جعبه سیاه پیدا شد و امروز پس از اولین پرواز بالگرد به منطقه به مقر فرماندهی منتقل شد.»

بهشتی افزود: «جعبه سیاه در حضور سرگرد هارونی، نماینده سپاه پاسداران، بنده به عنوان نماینده دولت، ملک حسینی نماینده دادستانی و مسئولان سازمان هواپیمایی به نماینده دادستانی تحویل داده شد.»


فرماندار دنا با تأکید بر اینکه هم اکنون نیروهای امدادی در حال جست و جو برای شناسایی اجساد و انتقال آنها به پایین کوه هستند، افزود: «در شهرستان دنا و محل حادثه موضوعی با نام درگیری نبود و اگر اتفاقی در این رابطه در مرکز استان افتاده باشد، دیگر من در جریان آن نیستم.»

سیدمحمد تقوی، رئیس روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأیید سخنان فرماندار دنا گفت: «در مرکز استان نیز درگیری در رابطه با جعبه سیاه رخ نداد و این جعبه هم اکنون در اختیار دادستانی است تا بازخوانی شود. در این فضای بحرانی، برخی رسانه های محلی نیز با انتشار این اخبار بر بحران دامن می زنند که شایسته نیست.»

این مقامات در حالی وقوع درگیری بر سر تصاحب جعبه سیاه را تکذیب می‌کنند که یک منبع آگاه در این خصوص می‌گوید: مسئولان دولتی می خواهند با تکذیب خبر درگیری بر سر جعبه سیاه، فضای متشنج ایجاد شده را مدیریت و آرام و در این شرایط بحرانی، از ایجاد بحران های بیشتر جلوگیری کنند، اما حقیقت این است که واقعاً بر سر تملک جعبه سیاه درگیری رخ داد و عده ای تلاش داشتند این جعبه را به مسئولان تحویل ندهند!

وی در ادامه می‌افزاید: تیمی که روز گذشته موفق شد، جعبه سیاه را در محل سقوط هواپیما پیدا کند، یک تیم کوهنورد بود که از سوی سازمان هواپیمایی و خصوصی به ارتفاعات اعزام شده بود و ظاهراً مسئولان سازمان هواپیمایی به آنها تأکید کرده بودند که جعبه سیاه را تنها به آنها تحویل دهند. این موضوع سبب شد که پس از انتقال جعبه سیاه به پایین کوه، تیم کوهنورد اعزامی از تحویل دادن آن خودداری کنند که نهایتاً به درگیری منجر شد و با ورود دادستانی به ماجرا، موضوع پایان یافت و جعبه به دادستانی تحویل داده شد.

واکنش‌ به‌ شایعه زنده‌ ماندن برخی‌ مسافران‌ هواپیما

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شایعه زنده ماندن برخی مسافران سانحه هواپیمای تهران-یاسوج غیر عقلایی است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی افزود: با توجه به میزان سرعت هواپیما و شدت برخورد و متلاشی شدن پیکره هواپیما و بقایای اجسادی که تاکنون در پزشکی قانونی استان بدست آمده است؛ اصلا تصور این‌که برخی از مسافران پرواز "تهران- یاسوج" زنده باشند، غیر عقلایی و غیر ممکن است.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه که روز یکشنبه، 29 بهمن ماه از کانتر ۲۹ فرودگاه مهرآباد تهران مسافران خود به مقصد یاسوج را سوار کرده بود، حدود ۵۰ دقیقه بعد از رادار خارج شد و سقوط کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
1
5
...همان طور که همه گفتن یه چوپان تونسته هواپیما را پیدا کنه که واقعیت را میگفت و حرفشم راست بود و بعد مسئولین قبول نکردن گفتن پهباد های ...تونستن پیدا کنن؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین