کد خبر: ۵۱۲۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
همزمان با آغاز «هفته منابع طبیعی» و «روز درختکاری»:

رئیس‌جمهور: بیابان‌زایی خطری برای کشور است/دعوت از مردم برای حفاظت از محیطزیست و درختکاری+فیلم و عکس

رئیس‌ جمهور به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال در منطقه شمال‌شرق تهران غرس کرد.روحانی گفت: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسأله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهره برداری از طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران روز سه شنبه و همزمان با آغاز «هفته منابع طبیعی» و «روز درختکاری»، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ با بهره برداری از این طرح 1200 هکتاری، مساحت کمربند سبز پیرامون تهران به بیش از 40 هزار هکتار رسید.

رئیس‌جمهور: بیابان‌زایی یک خطر برای کشور است/دعوت از مردم برای مشارکت در طرح درختکاری و حفاظت از محیط زیست

رئیس‌ جمهور همچنین به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال در منطقه شمال‌شرق تهران غرس کرد.

رئیس جمهور در این مراسم با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم در این ایام همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد ، با همه توان و امکانات خود مشارکت کنند.

دکتر روحانی گفت: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسأله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته میلیون‌ها متر از جنگل‌ها و مراتع تخریب شده و از بین رفته است و در این زمینه سودجویان و یا بی‌احتیاطی‌ها، عاملی بوده که کمتر از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه سرانه مردم ایران نسبت به جنگل و مراتع در مقیاس با میانگین جهانی کمتر است، گفت: باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا این کاستی‌ها را از بین ببریم.


رئیس جمهور با اشاره به تلاش وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و بویژه شهردار تهران برای ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر تهران، اظهارداشت: اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است و برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران بسیار مؤثر است.

دکتر روحانی افزود: شهرداری تهران امسال موفق شده 1200 هکتار از اراضی را به پوشش جنگل‌کاری اختصاص دهد و امیدواریم در سال آینده سطح بالاتری را زیر کشت درختان قرار دهد و در سطح کشور نیز موفق شویم در گام اول از مراتع و جنگل‌ها حفاظت کنیم و در گام دوم آسیب‌هایی راکه در سال‌های گذشته به مراتع و جنگل‌ها وارد شده، جبران کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تخریب جنگل آسیب‌های زیادی برای محیط زیست به همراه دارد و عامل مهم آلودگی هوا و ریزگردها، تخریب جنگل و بیابان‌زایی‌هایی است که صورت گرفته است.

دکتر روحانی وزارت جهاد کشاورزی را به اهمیت زراعت چوب فرا خواند و گفت: تشویق کشاورزان و مردم به این گونه زراعت ضمن درآمدزایی می‌تواند در رفع مشکلات موجود در این زمینه نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: برای مقابله با ریزگردها می‌توان با نهال‌کاری بر آن غلبه کرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: از همه اقشار مردم و سمن‌هایی که در زمینه محیط زیست فعالیت دارند، دعوت می‌کنم که در زمینه درختکاری مشارکت کرده و از راه‌های مختلف و ابتکاری، مردم را به این کار مهم تشویق کنند چرا که با مشارکت عمومی مردم بهتر می‌توان در زمینه حیات و سلامت جامعه گام برداشت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم که در ایام عید و در سفرها و گردشگریهای خود از محیط زیست حفاظت کنند.



منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
2
شما باید حواستون فقط به شهرداریها باشه که فردی مثل قالیباف کل باغات تهران رو شخم زد و تمام درختان رو قطع کردو دزدید و برد و هیچوقت هم پاسخگو نبود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
1
از قالیباف پرسیدند , چرا مگس سفید شهر را پرکرده .
گفت بجای درخت چهار فصل اکسیژن ده , در خت محصول دار بکارید .
ما هم توت کاشتیم در بلوار ها واتوبان ها موتورها برای چیدن توت اسیب می دیدند سپس درخت نر توت کاشتیم حال اسیر
مگس سفید شدیم .
.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین