کد خبر: ۵۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

عکس قدیمی از کارگردان «دلیران تنگستان» در شلمچه

شهنواز؛ مردی که به تاخت رفت. همایون شهنواز هم اکنون به تاخت از ما گذشت تا در کنار رییسعلی‌ها و دریاقلی‌هایش از آن سوی زمان به ما بنگرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز کشورمان در پی در گذشت همایون شهنواز کارگردان مجموعه تلویزیونی «دلیران تنگستان» در متنی برای وی نوشت:

شهنواز؛ مردی که به تاخت رفت. همایون شهنواز هم اکنون به تاخت از ما گذشت تا در کنار رییسعلی‌ها و دریاقلی هایش از آن سوی زمان به ما بنگرد.
او در زمانی سریال دلیران تنگستان را ساخت که بسیاری از ما مردم این کشور و جنوبی‌ها حتی نام این قهرمان موطن خود را نشنیده بودیم. او بر گردن من یکی بسیار حق اسطوره‌ای دارد. به وقتی موسوم به قبل از انقلاب که در جلوی تلویزیون لامپی شاوب لورنس خانه عمویم در آبادان به همراه دیگر بچه‌ها دراز کشیده و منتظر شروع سریال دلیران تنگستان می‌شدیم و همراه با آنان با انگلیسی‌های متجاوز در نخلستان‌های ندیده دلوار نبرد می‌کردیم و چه سال‌ها بعدتر و پس از انقلاب که همراهش شدم در سفری دونفره به مناطق جنگی آبادان و خرمشهر و دریاقلی را که شناخت و در لحظه برگشت در هواپیما که کمربندش را می‌بست و گفت که بنظرش دریاقلی و ماجرایش حتی بزرگتر از رییسعلی دلواری است که من به شوخی گفتم این حرف را در آبادان زدی تمام، ولی هرگز در بوشهر تکرارش نکن که خونتان پای خودتان است و همین سفر شد مبنای نوشتن فیلمنامه شب واقعه توسط ایشان و فیلمی با همین نام و.

عکس قدیمی از کارگردان «دلیران تنگستان» در شلمچه

در کنگره شهیدان استان بوشهر و در آخرین لحظات، لختی بالا آمد و با اشاره به عکس‌های شهدا و گفت: تا قبلش برایم رییسعلی فقط یک نفر بود، ولی الان با دیدن عکس این همه شهید، متوجه شدم که این استان این همه رییسعلی پرورانده ...
و هیچوقت لبخند‌های کودکانه و معصوم این مرد هشتادساله را حتی بر روی تخت بیمارستان فراموش نخواهم کرد، هیچ وقت 
پی نوشت: عکس گرفته شده در همان سفر به مناطق جنگی جنوب در یک روز بارانی در منطقه شلمچه، زمستان سال ۷۴

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین