کد خبر: ۵۱۲۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳

شناسایی 5 هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از غربالگری بینایی 42 هزار کودک در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تقریبا 5 هزار نفر مشکوک به بیماری تنبلی چشم شناسایی و به کلینیک‌های بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرام کوکائیان در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: به 300 نفر از افراد بی‌بضاعت کمک‌هزینه خرید عینک و به 5 مورد هم کمک‌هزینه جراحی پرداخت شد به طوریکه بهزیستی در این راستا 25 میلیون تومان کمک‌هزینه لازم به افراد بی‌بضاعت ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری هر ساله از ابتدای آبان‌ماه به مدت 2 ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و در این طرح کودکان 3 تا 5 ساله تحت غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

کوکائیان یادآور شد: در استان همدان نیز غربالگری بینایی از ابتدای آبان‌ماه آغاز و تا ابتدای اسفندماه تمدید شده است و این غربالگری در 9 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار در شهرها و روستاها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در غربالگری بینایی سطح یک، کودکان مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند و افرادی که مشکوک بودند برای ارزیابی دقیق‌تر به کلینیک‌های بینایی طرف قرارداد با بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سطح دو غربالگری به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: در این سطح افرادی که نیاز به عینک داشته باشند مشخص می‌شوند و پیگیری لازم را برای درمان انجام می‌دهند البته بهزیستی به افراد بی‌بضاعت در این زمینه کمک‌های مالی ارائه می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین