کد خبر: ۵۱۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

درخواست مقامات کرد عفرین برای ارسال کمک‌های دارویی و پزشکی به این منطقه

مسؤولان کرد سوری در عفرین با اشاره به تشدید حملات ارتش ترکیه برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار کمک مردم و اقلیم کردستان عراق به مجروحان و مردم شهر عفرین شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
هیفی مصطفی، رئیس مشترک شهر عفرین در گفت‌وگو با رسانه‌های کرد عراق اعلام کرد، هر روز که می‌گذرد وضعیت انسانی مردم در عفرین به دلیل ادامه حملات ارتش ترکیه بدتر می‌شود.

وی افزود: بیمارستان‌های عفرین جوابگوی نیازهای پزشکی مردم و مجروحان نیستند و همزمان با مشکل کمبود دارو روبرو هستیم از این رو از اقلیم کردستان عراق و مردم این منطقه می‌خواهیم به کمک مردم عفرین بشتابند.

این مقام کرد سوری در خصوص مواضع جامعه بین‌الملل در خصوص حملات ارتش ترکیه اظهار کرد: حملات ارتش ترکیه برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر توقف نبردها به مدت یک ماه،  به عفرین ادامه دارد و دولت ترکیه به این قطعنامه پایبند نیست و متاسفانه جامعه جهانی نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده است.

این سخنان بعد از آن مطرح شد که ارتش ترکیه و نیروهای همراه این کشور تحت عنوان نیروهای ارتش آزاد سوریه در روزهای اخیر بر حجم حملات خود به عفرین افزوده‌اند.

در پاسخ به این حملات نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه سه شنبه اعلام کردند، تصمیم به عقب نشینی شماری از نیروهای خود از شرق رودخانه فرات به مقصد عفرین گرفته و اعلام کردند شهر عفرین برای دفاع نیاز مبرم به نیرو دارد.

«ولات عفرینی» یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک در این خصوص تاکید کرد که عفرین نیاز به نیرو دارد و ضروری است این نیروها از شرق فرات به عفرین منتقل شوند.

نیروهای سوریه دموکراتیک همزمان با این تصمیم ادامه درگیری‌ها با داعش را در دیرالزور متوقف کرده و نیروهای خود را روانه عفرین کردند.

برخی مقامات کرد سوری با اشاره به اعزام این نیروها تاکید کردند که بزودی تاکتیک خود را در نبرد با نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان هم پیمان دولت ترکیه تغییر خواهند داد.

به گزارش ایسنا، این مقامات به ۱۷۰۰ نیرو اشاره می‌کنند که روز سه شنبه راهی شهر عفرین شدند. منابع غیررسمی در شهر عفرین اعلام کردند هدف از اعزام این نیروها گشایش جبهه‌های جدید علیه ارتش ترکیه در راستای کاهش فشار حملات بر شهر عفرین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین