کد خبر: ۵۱۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

شرط قطر برای پایان دادن به بحران

وزیر دفاع قطر اعلام کرد که کشورش در صورتی حاضر است به بحران ایجاد شده در شورای همکاری خلیج‌فارس پایان دهد که کشورهای تحریم‌کننده دوحه، در گام اول عذرخواهی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
«خالد بن‌محمد العطیه» وزیر دفاع قطر، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، از سرگیری روابط قطر با ائتلاف تحریم‌کننده این کشور را مشروط کرد.

وزیر دفاع قطر گفت که حل بحران اخیر با ائتلاف تحریم‌کننده( عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر) مشروط به این است که این کشورها شروط دوحه را پذیرفته و آن‌ها را اجرا کنند.

وی گفت که کشورهای تحریم‌کننده در گام نخست بایستی بابت هک کردن سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) عذرخواهی کنند.

خبرگزای قطر در ماه می سال گذشته میلادی اظهاراتی از زبان «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر منتشر کرد که علیه عربستان و سیاست‌های آن موضع گرفته بود.

وزیر دفاع قطر تأکید کرد که کشورهای محاصره کننده ابتدا باید عذرخواهی کرده و به محاصره پایان دهند و پس از آن راهی کویت برای مذاکره شوند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر از ۵ ژوئن سال جاری روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و راه‌های هوایی، دریایی و زمینی خود به روی این کشور را بستند. آن‌ها قطر را محکوم به حمایت از ایران و گروه‌های تروریستی کرده‌اند.

این کشورها با ارائه فهرستی شامل ۱۳ شرط از قطر خواستند، به حمایت خود از ایران و گروه‌های تروریستی خاتمه داده، شبکه الجزیره و یک پایگاه نظامی ترکیه در خاک خود را ببنند.

کویت به تلاش‌هایی میانجی‌گرانه دست زده اما نه تلاش این کشور و نه تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای غربی تا کنون نتوانسته دعوا را فیصله ببخشد.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین