کد خبر: ۵۱۲۸۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

کشور در شرایط سختی قرار دارد/تخصیص ۵۷ هزار میلیارد به موضوع آموزش در بودجه ۹۷/ پیش‌بینی ۹۱ هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی، بازنشستگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که بیشترین سهم بودجه ۹۷ پس از موضوع رفاه اجتماعی و اشتغال مربوط به آموزش است، اعلام کرد، ۵۷ هزار میلیارد تومان به موضوع آموزش تخصیص خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس آموزش عالی در استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به مرور خاطراتی از مراحل آموزش عالی خود در رشت، اظهار کرد: دوران حضورم در آموزش عالی همراه با تدریس خصوصی در درس ریاضی بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی با بیان اینکه بخشی از عمرم را در مسیر آموزش عالی سپری کردم، تصریح کرد: همواره تلاش و توصیه‌ام به دانشجویان این است که نقش خودشان را در جامعه پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت راهبری و رصد توسعه کشور بر حسب دستور رئیس جمهور که منتخب ملت ایران هستند را عهده‌دار هستم، گفت: این مسئولیت بسیار سنگین است و خود را مسئول زندگی تک‌تک افرادی می‌دانم که در کشور به سختی و با مشکلات معشیتی زندگی می‌کنند.

نوبخت با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه نیازمند توجه به منابع انسانی هستیم، گفت: شاخصه‌های توسعه انسانی جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۸۷ کشور نسبت به گذشته بهتر شده است و از جایگاه ۷۵ به ۶۹ رسیده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه هجدهم جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی و جایگاه هفدهم از نظر علمی یادآور شد: از نظر رشد علمی جزو چند کشور پرشتاب در عرصه علم هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به موضوع اشتغال و تولید در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور، افزود: ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

نوبخت با اشاره به لزوم اشتغال‌زایی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان گفت:دولت به این مسأله اهتمام ویژه دارد و به همین جهت برای سال ۹۷ برنامه ریزی ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی را کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مورد توجه در بودجه ۹۷ موضوع آموزش و آموزش عالی است، گفت: بیشترین سهم بودجه ۹۷ پس از موضوع رفاه اجتماعی و اشتغال مربوط به آموزش است و از این میزان ۵۷ هزار میلیارد تومان به موضوع آموزش تخصیص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده ۹۱ هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی، بازنشستگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان بر نقش دانشگاهیان در مسیر توسعه تأکید کرد و افزود: کشور در شرایط سختی قرار دارد ولی دارای ظرفیت‌های بالا برای حرکت در مسیر توسعه است لذا نقش‌آفرینی دانشگاهیان در این زمینه می‌تواند موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
بیشترین سفرهای خارجی ایرانیان به ترکیه هست، به جای دلار باید لیر ترکیه به مسافران ترکیه ارائه شود. برای فروکش کردن دلار در شرایط فعلی بهتره که فقط به کسانی که دارای بلیط سفرهای خارجی هستند به مقدار معینی ارائه شود و بقیه ارز مورد نیاز خود را در در کشور مقصد تهیه کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
هی از دست شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
من معلم یکسال است حق التدریس اضافه کار نگرفتم و ناراضیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین