کد خبر: ۵۱۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

احمد خاتمی: بی‌حجابی‌ها در ایران را زنی که از آمریکا پول گرفته مدیریت می‌کند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در واکنش به برداشتن حجاب‌ برخی زنان در کشور گفت:زن فاسدی ترویج بی‌حجابی می‌کند که این زن از آمریکا برای نشر بی‌حجابی پول گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله احمد خاتمی در مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در سایتش تبلیغات می‌کند در ایران کشف حجاب می‌کنند، عکس‌شان را بگیرید بفرسید و ما پخش می‌کنیم. این زن فاسد یکبار از آمریکا یا انگلیس به بنده زنگ زد و گفت من از یک خبرگزاری داخلی زنگ می‌زنم و با شما صحبت می‌کنم. مشغول صحبت بودم که وسط صحبت خودش را لو داد و من گفتم «تو غلط کردی با من تماس گرفتی، تو ضدانقلابی و تو ضدانسانی» و این‌ها را ضبط و پخش کرد.

وی تصریح کرد: یکی از دوستان خیرخواه که او را آدم بدی نمی‌دانم کار من را محکوم کرد و گفت چرا تو به او گفتی تو ضد انسان و ضد انقلابی؟ به او گفتم ضدانقلاب است و به صراحت افتخار می‌کند که با مردهای بیگانه رابطه دارد و دارد کشف حجاب را در ایران ترویج می‌کند. به ایشان گفتم آن‌چه من انجام دادم متن دستور نبی‌اکرم(ص) بود که فرمودند که با اهل گناه با چهره گرفته و عبوس برخورد کنیم و این دستور پیغمبر(ص) است. یک زن فاسدی که دروغ گفته و بعد هم ترویج بی‌حجابی می‌کند، اکنون این زن از آمریکا برای نشر بی‌حجابی پول گرفته است.

وی با بیان این‌که «در ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) تأکید بر عفاف فاطمی به عنوان یک درس مکتب فاطمی است»، خاطرنشان کرد: در روایتی داریم که پیغمبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمود که بهترین چیز برای یک زن چیست؟ایشان فرمودند که بهترین چیز برای یک زن این است که نه او مردی را ببیند و نه مردی او را ببیند. معنای این روایت این است که بهترین چیز برای زن‌ها این است که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برای گذاران زندگی زن نیازی به مرد نامحرم نداشته باشد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان عنوان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم، اما با فراهم‌شدن بستر گناه مخالفیم. در یک اتاق حضور یک مرد و یک زن نامحرم زمینه‌ساز بستر گناه است و نباید اینگونه باشد. اگر در مجموع یک اداره 4 تا زن و 4 تا مرد هستند، زن‌ها یک‌جا قرار بگیرند و زن‌ها یکجا قرار بگیرند. این‌که می‌گویند تفکیک جنسیتی؛ تفکیک جنسیتی چه اشکالی دارد؟ تفکیک جنسیتی یعنی بستر پاکی را فراهم کنیم و جامعه ما می‌شود جامعه پاک. عفاف ارزش یک جامعه است و شخصیت یک بانوی مسلمان با عفاف شکل می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «این روزها عده‌ای برای منکوب کردن حجاب سراغ کلمه حجاب اجباری رفته‌اند»، عنوان کرد: دیروز مقام معظم رهبری فرموند این‌که چهار تا زن کشف حجاب می‌کنند چیز مهمی نیست، یعنی نظام مقابله می‌کند، اما آن‌چه گزنده است حجاب اجباری است. چهار تا عمامه به سری هم که باید پاسدار دین باشند برای دلخوش کردن افرادی که به دین پایبند نیستند بگویند حجاب اجباری نیست و هم‌چنین یک آقای عمامه به سری هم بیاید مشهد و سخنرانی کند که حجاب در متن دین نیست، این انکار ضروری از ضروریات دین است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراجع می‌گویند حجاب از ضروریات دین است، یعنی مانند نماز و روزه و دیگر واجبات است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که «قصد افرادی که از حجاب اجباری حرف می‌زنند خراب کردن دین است»، گفت: مگر می‌شود مملکت را بی‌قانون اداره کرد و قانون اجبار است. مملکت بدون قانون اداره نمی‌شود و قانون اجبار است. حجاب در متن دین است و بیش از 10 آیه قرآن راجع‌به حجاب است. هرکس که دین آشناست حجاب را در متن دین می‌داند. با اَنگ حجاب اجباری و این‌که حجاب نباید باشد می‌خواهند قانون خدا را زیر سئوال ببرند. انقلاب ما برای احیای دین خدا بوده است. ما احکام دین را اجرا می‌کنیم به کوری چشم هرکس که نمی‌خواهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: ما باید به همان اندازه که به شهادت معصومین بها می‌دهیم، به همان مقدار شادی‌های معصومین را تجمیل کنیم. فاطمیه اول و فاطمیه دوم داشتیم و اکنون روز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) است. این اعتدال در مکتب ما مطلوب است نباید طوری شود که به ما بگویند فقط شیعه گریه؛ ما هم شیعه گریه هستیم، هم شیعه شادی هستیم. هم شادی‌های ما بیش‌تر از اهل سنت است هم شادی‌های ما بیش‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان این‌که «ما یک زندگی شاداب داریم»، تصریح کرد: جای جایش گریه می‌کنیم و جای‌جایش شادی می‌کنیم، اما شادی ما شادی اهل‌البیتی است، نه شادی غربی. ما دو نوع شادی داریم؛ یکی شادی دینی است و دیگری شادی غربی است. شادی غربی شادی است که در آن گناه و معصیت و عبور از خطوط قرمز خداست، این شادی در دین نیست. ما در متن دین شادی داریم و به همان اندازه که به عبادت سفارش شده به شادی نیز سفارش شده است.

عضور هیأت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: روز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) روز زن و مادر نامیده شده و امروز روز تجلیل از هر دو است و حتی بالاتر امروز روز تجلیل از دختران خانه هم است. منتها تجلیل در جامعه ما به سمت دادن هدایای سنگین رفته که به نظر می‌رسد این فرهنگ شایسته‌ای نیست، بلکه فرهنگ شایسته این است مادر و همسر تجلیل شود. البته هدایا سنگین نیز باشد اشکال ندارد، اما هدف از هدیه ابراز محبت است و قصه هدایا را پولکی نکنیم.

وی با اشاره به این‌که «آنچه در هدیه‌دادن مهم است ابراز محبت ولو با زبان است»، عنوان کرد: برای نمونه به مادر گفته شود مادر دوستت دارم، به همسر گفته شود تو را دوست دارم. نمی‌گویم هدایای مادی نباشد، اما بیش از هدایای مادی هدیه معنوی مهم است.

وی با بیان این‌که «هدیه معنوی این است که مادر از عمق جان باور کند که فرزندش دوستش دارد و این چنین نیست که حالا سنش بالا رفته فرزند او را فراموش کند»، افزود: اما در غرب این‌گونه نیست و این ارزش‌ها در غرب افول کرده است. برای نمونه همسر بیماری سخت گرفته و در بیمارستان بستری است، همان‌جا می‌گوید خداحافظ ما رفتیم. یک فضای بسیار سخت و بسیار غیرصمیمی، اما در جامعه ما دیده می‌شود یک همسر وفادار 20 سال است که همسر خود را تَروخشک می‌کند.

خاتمی اضافه کرد: بنابراین مسئله هدیه و ابراز محبت در روز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) کار ستودنی است و از زمان پیروزی انقلاب، امام بزرگوار بنیان‌گذار این نام بوده است و از ابتدای انقلاب روز ولادت حضرت فاطمه(س) روز زن و مادر لقب گرفت و همه این مطالب در انقلاب ما وجود دارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین