کد خبر: ۵۱۲۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

ساکنان تهران امشب مراقب باشند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: تهران نیز امشب و فردا با وزش باد شدید مواجه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی امروز از غرب وارد کشورمان شده و تا روز یکشنبه مناطقی از نیمه شمالی، غربی و شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی پیامد این سامانه بارشی را رشد ابر، وزش باد شدید موقتی و باران پراکنده دانست و گفت: در حال حاضر بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط شمال غرب کشور آغاز شده که این روند در ساعات آتی برای نواحی شمالی و البرز مرکزی هم پدید می‌آید.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: استان تهران نیز در ساعات آتی با وزش باد شدید مواجه می‌شود که این باد شدید و موقتی تا فردا پایتخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته نقشینه، این باد شدید حدود 72 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و مردم باید به نکات ایمنی اعم از توقف نیافتن بر زیر درختان، ساختمان‌های نیمه کاره و نقاط حادثه خیز خودداری کنند.

وی افزود: طی ساعات آتی به غیر از آذربایجان‌ها و اردبیل، بخش‌هایی از استانهای تهران و البرز نیز با بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: باران پراکنده و وزش باد شدید در ساعات آتی بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز و زاگرس را در برمی‌گیرد؛ وزش باد شدید می‌تواند به تولید گردوخاک در مناطق ذکر شده بپردازد و از کیفیت هوا بکاهد.

نقشینه با بیان این سامانه بارشی فردا نیز در کشور فعال خواهد بود، گفت: سواحل شمال کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق کشور، شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی در این مدت دچار باران و رگبار می‌شوند که بارش‌ها در ارتفاعات مناطق ذکر شده به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: باد شدید و بارش‌ها در روز یکشنبه غالبا در شرق و شمال شرق کشور به وقوع می‌پیوندد که این وزش باد شدید موجب ایجاد گردوخاک در شرق کشور هم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی در اواخر وقت روز یکشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و جوی پایدار غالب نقاط را در برمی‌گیرد.

نقشینه با اشاره به وزش باد در کشور عراق و پدیده گردوخاک در جنوب غرب کشورمان گفت: طی ساعات آتی وزش باد در عراق ایجاد می‌شود که تاثیر آن بر روی جنوب غرب و نوار غربی خواهد بود و موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین