کد خبر: ۵۱۳۰۱۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
نیروهای انتظامی از تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده رود به یزد جلوگیری کرد

تجمع کشاورزان بر سر آب در اصفهان/درگیری معترضان و پلیس/چندین نفر مجروح شدند+عکس

دیروز جمعه در پی حوادثی در ورزنه اصفهان و انداختن دو تیر برق موقتا جریان انتقال آب به استان یزد قطع شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هادی نسب، مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: آب انتقالی به یزد برقرار می شود.منابع ذخیره آب انتقالی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دیروز جمعه در پی حوادثی در ورزنه اصفهان و انداختن دو تیر برق موقتا جریان انتقال آب به استان یزد قطع شد. آب مصرفی یزد فعلا از طریق منابع ذخیره و چاه های آب تامین می شود.

تجمع کشاورزان بر سر آب در اصفهان/درگیری معترضان و پلیس/چندین نفر مجروح شدند+عکس

خبرگزاری ایرنا نیز در این باره نوشت: نیروهای انتظامی با حضور بموقع از تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده رود به یزد در حوالی ورزنه (توابع بن رود در شرق اصفهان) جلوگیری و معترضان را متفرق کردند.

این افراد که گفته می شود از کشاورزان شرق اصفهان بودند، پیش از ظهر جمعه با حضور در اطراف روستای باقرآباد از توابع ورزنه در شرق اصفهان در اقدامی اعتراضی به مشکل کمبود آب،قصد تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده به یزد را داشتند.

به گفته منابع مطلع این افراد که برخی از آنان سنگ و چوب و ترقه همراه داشتند قبل از هرگونه اقدام با مقابله یگان ویژه و نیروهای انتظامی و پرتاب گاز اشک آور روبه رو و پراکنده شدند.

برخی منابع آگاه از مجروح شدن چهار تا پنج نفر در این اعتراضات خبر دادند که به گفته آنها یکی از این افراد مجروح برای درمان به بیمارستان های اصفهان منتقل شده است.

تجمع کشاورزان بر سر آب در اصفهان/درگیری معترضان و پلیس/چندین نفر مجروح شدند+عکس

همچنین بر اساس گزارش های رسیده، افراد معترض در محل تاسیسات آب انتقالی یزد به برخی از تاسیسات شبکه برق و تیرهای برق آسیب رساندند که باعث اختلال در شبکه برق رسانی و آب رسانی ورزنه شده است.

بر اساس گزارش های رسیده جمعی از مسئولان استان از جمله از فرمانداری و نیروی انتظامی استان برای آرام کردن آنها در این محل حضور یافتند.

در سال 91 نیز گروهی از کشاورزان شرق اصفهان اقدام به شکستن لوله های انتقال آب زاینده رود به یزد کردند که منجر به درگیری آنها با نیروی انتظامی و مجروح شدن تعدادی از آنها شد.

ورزنه، شهری از توابع بخش بن ‌رود اصفهان و در فاصله 110 کیلومتری شرق اصفهان است.

این شهر با حدود 14 هزار نفر جمعیت در نزدیکی تالاب بین‌ المللی گاوخونی قرار دارد.

شغل بیشتر مردم شرق اصفهان از جمله ورزنه، کشاورزی و کشت گندم، جو و یونجه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
10
5
اگر کسی بخواهد مدعی آب زاینده رود باشد مردم چارمحال بختیاری هستند
متاسفانه کشاورزان عادت کرده اند که هر میزان که می خواهند از منابع طبیعی آب برداشت کنند
بدون این که مالیات بپردازند یا پول آن را بدهند
منابع آب متعلق به همه ی مردم ایران است نه متعلق به کشاورزان هر منطقه
متاسفانه در زمان احمدی نژآد حفر چاه های غیر مجاز توسط کشاورزان و افزایش کشت آبی در شرایطی که کشور دچار خشکسالی هم بود و عدم برخورد با متخلفین عدم استفاده از سیستم آبیاری قطره ای باعث شد که مشکلات ناشی از بی آبی تشدید شود
تا زمانی که قرار باشد کشاورزان از همه ی منابع استفاده کنند اما هزینه ندهند چاه غیر مجاز حفر کنند یا به هر میزان می خواهند از آب رودخانه ها برداشت کنند در حالی که این منابع متعلق به کل ملت است مشکلات کشور ما تشدید خواهد شد
البته باید دید آیا معترضین کشاورز بوده اند یا به تحریک عده ای از حاشیه ی شهرها بلند شده اند و ایجاد اغتشاش کرده اند چون بیشتر به نظر می آید آن ها اصولا کشاورز نیستند و با تحریک افراد سودجو دست به این اقدام زده اند
giddy
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
4
7
بحران آب جدی است از مراجع تقاضا داریم نماز باران بخوانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
4
11
چرا حق ابه چند صد ساله کشاورزان شرق اصفهان قطع شده و زاينده رود به گردفلاکت و خشکي دچار شده است و اصفهان پايتخت ام-اس ايران شده است، ولي در يزد آب زاينده رود صرف کشاورزي و صنعت ميشود؟
1-به کدام دليل صنايع فولاد با رشد چندصد درصدي در اردکان يزد ايجاد شده و از آب زاينده رود تغذيه ميکنند؟(دليل اينکه: بمجرد قطع لوله اب يزد کارخانه هاي فولاد و .. در اردکان مشکل پيدا ميکنند!)؟ چرا اين صنايع با مصرف اب زياد را در ساحل چابهارو مکران و.. ايجاد نميکنند؟ نمايندگان ...اصفهان کجاييد؟ مگر قرار نبود در طرح جامع زاينده رود ابتدا آب به زاينده رود منتقل و سپس به يزد ارسال شود! چرا آب به زاينده رود نيامده است؟

-2-عليرغم ممنوعيت کشت برنج در غير از استانهاي شمالي هرساله در خوزستان ميلياردها متر مکعب صرف کاشت برنج ميشود درحالي که با تغيير الگوي کشت ميتوان با اب کمتر حتي سود کشاورزان عزيزخوزستان راهم بيشتر کرد، ولي براي انتقال حداکثر 15% همان اب (نه 15% کل اب خوزستان) و احيازاينده رود مخالفت ميشود. نمايندگان... اصفهان ايا نميدانيد که به نسبت جمعيت اصفهاني ها بيشترين شهيدرا در حفظ خوزستان و ايران تقديم کرده اند؟آياشما در قبال پاشيدن زندگي خانواده ها و معتاد شدن جوانان و.. نبايد کاري بکنيد؟

3- آيا اصفهان زيبا که در دوران جنگ پذيراو مهمان نواز بيشترين تهداد مهاجرين جنگي بود بطوري که الان حتي ترکيب جمعيتي شهرهايي مثل شاهين شهرو.. عمدتا خوزستاني الاصل شده است، مستحق اينگونه رفتارهاست؟ مديران کشوري و استاني و نمايندگان وظيفه شما چيست؟؟!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
6
6
استان اصفهان با احداث شرکت فولاد و ذوب آهن مقداری زیادی آب مصرف میکنه و متاسفانه فقط به فکر آب کارونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
1
10
الان میتونیم بگیم تجمع کشاورزان .... و بعدش همه شون رو ببریم زندان
افضلی مجومرد
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
4
3
هموطنهای اصفهانی هرگز به این موضوع فکر کرده اند که سالهاست محموله های سنگ معدن از استان یزد به اصفهان سرازیر است و عمده دلیل پیشرفت این استان کارخانه های فولادی است که به یمن منابع معدنی استان یزد تغذیه شده اند . در ثانی آب مصرفی در کارخانه های فولاد استان یزد غیر قابل شرب و از منابع محلی تهیه میشود
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
2
7
فعلا که دعوای استان اصفهان یزد کرمان و خوزستان بر سر اب چهارمحال و بختیاری می باشد وهیچ مسئولی هم وجود ندارد که به این قضیه رسیدگی نماید
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
9
بابحران آب در کشور درگیری داخلی واستانی به وجود آمده وکم کم به درگیری منطقه ای هم کشیده می شود اون کشاورز بدبخت که امرار معاش خودش وخانواده اش از این طریق هست باید چیکار کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
8
چه نیاز ضروری است در یزد ابنهمه زمین با شعار عوام فریبانه خود کفایی زیر کشت برنج برود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
5
4
کشاورزان اصفهانی برنج کاری و سیفی کاری وارقام پرمصرف اب را متوقف کنن تا مشکل حل شود
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
2
4
خیلی جالبه دو استان مصرف کننده آب در کشور توانایی مدیریت و سازش در زمینه آب رو ندارند ولی منابع آبی خوزستان با راحتترین توجیح ها به تاراج استان های مرکزی فلات ایران میره.و صدای کشاورز و صنعتگر و مردم خوزستان رو کسی نمیشنوه.واقعا آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه به این وضع!!!!
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
2
1
ایران یک کشور خشک است چرا اینو نمیفهمید کشاورزی رو توسعه میدید باید تعرفه واردات محصولات کشاورزی کم بشه نه اینکه واردات برنج را ممنوع کنید تا با این گمبود آب مردم برن برنج بکارن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین